به همت فرمانداری کردکوی / انجام همایش یک روزه تور رسانه و توسعه از جاذبه های دیدنی شهرستان کردکوی

فرماندار کردکوی:پیگیر توریست درمانی در مراکز درمانی این شهرستان به‌خصوص بیمارستان امیرالمونین کردکوی هستیم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان به همت فرمانداری کردکوی جهت آشنایی اصحاب رسانه  استان با شهرستان کردکوی و جاذبه های دیدنی آن از جمله منطقه ییلاقی دراز نو و روستای تاریخی  رادکان و بنای قدیمی میل رادکان توریک روزه رسانه و توسعه برگزار گردید .

 در جلسه ابتدا خبرنگاران حوزه های مختلف استانی در محل فرمانداری تجمع و طی برنامه توجیهی به سخنان مجتبی حمالی فرماندار کردوکوی و موسی شاعری امام جمعه شهرستان گوش فرا دادند .

 مجتبی جمالی فرماندار کردکوی در این همایش اظهار کرد : امکان توسعه همگانی بدون توسعه فرهنگی وجود ندارد و چنان چه این موضوع نباشد توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه در زمینه‌های دیگر میسر خواهد شد.

آمادگی داریم گردشگری شهرستان کردکوی را متحول کنیم

وی گردشگری را مهم‌ترین پتانسیل شهرستان کردکوی عنوان کرد و گفت: مسیر پارک جنگلی امام رضا (ع) تا درازنو ۲۲ کیلومتر است که اگر در هرسال نیم کیلومتر آن آسفالت می‌شد امروز راه‌های دسترسی گردشگران به این منطقه فراهم می‌شد.

جمالی تصریح کرد: امسال تمام توان خود را برای تأمین ایجاد زیرساخت‌های گردشگری شهرستان کردکوی بنا گذاشتیم و همچنین ما جزو پکیج طرح گردشگری آشوراده خواهیم بود و به‌عنوان جزئی از این طرح آمادگی داریم گردشگری شهرستان کردکوی را متحول کنیم.

وی بابیان این‌که پیگیر توریست درمانی در مراکز درمانی این شهرستان به‌خصوص بیمارستان امیرالمونین کردکوی هستیم، گفت: زهکشی منطقه اراضی ۴۰ زینک، منطقه ۲۰ هزار هکتاری اترک، مجتمع فرهنگی هنری سه‌طبقه شامل سینمای کردکوی و جاده بندر ترکمن به کردکوی بعد از سفر سال گذشته رییس‌جمهور در دستور ما قرارگرفته است.

جمالی در ادامه توسعه فرهنگی و اجتماعی را منوط به مقوله‌هایی چون احساس هویت و شخصیت به همراه شور امید و مشارکت ملی دانست و افزود: علاوه بر گسست‌های عمومی و منطقه‌ای که وجود دارد امروز شاهد گسست‌های دیگر چون قیمت نفت، موضوع هسته‌ای و داعش هستیم.

وی از رسانه به‌عنوان تأثیرگذارترین موارد در گسست‌های امروز یادکرد و اظهار داشت: حاکمیت دولت‌ها نیز دراین‌بین بی‌تأثیر نیست.

به گفته وی با پیگیری‌های انجام‌شده در بحث زمین‌خواری منطقه جهان‌نما چند حکم تخریب صادرشده که منتظر اجرای احکام آن هستیم.

جمالی اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته با مدیرکل محیط‌زیست و روسای ادارات بنا شد با زمین‌خواری و رفع تصرف اراضی طبیعی مبارزه شود.

وی ضمن تشریح زیبایی‌های خیره‌کننده این شهرستان بیان کرد: کردکوی به دلیل اتصال به جنگل و کوه‌های سرسبز و سر به فلک کشیده و نزدیکی به دریای خزر و نیز اتصال به دو استان سمنان و مازندران دارای مناطق طبیعی و بکر و چشم اندازهای زیبای جنگلی یکی از پرجاذبه‌ترین مراکز گردشگری سطح استان است.

وی افزود: آرزو داشتم تا سمن‌ها و انجمن‌ها در کنارم باشند تا در توسعه کردکوی و فعالیت‌های شهری مشارکت کنند.

امام جمعه کردکوی  با بیان اینکه واقع گرایی یکی از ویژگی های ممتاز خبرنگاران است، افزود: باید توجه داشت که در انتشار اخبار خبر مطابق با واقعیت ها همراه باشد البته گاهی از اوقات رسانه اقتضا می کند که نظر خود را هم اعلام کند.

تور خبرنگاران از بیمارستان امیر المونین که بیمارستان تخصصی قلب در کردکوی است بازدید به عمل آوردند، در این بازدید ساورعلیا، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان  کردکوی گفت: بیمارستان امیر المونین کردکوی تنها بیمارستان فوق تخصصی قلب است که در سال ۸۲ با کمک خیرین در سطح بین المللی افتتاح شد.

وی افزود: شهرستان کردکوی از تنظر مراکز بهداشتی و درمانی دارای یک بیمارستان قلب، شش مرکز درمانی، ۲۱ خانه بهداشت، دو پایگاه اورژانس است.

ساورعلیا اظهارداشت: بیمارستان قلب کردکوی دارای ۱۳۱ تخت خواب، ۲۴ تخت جراحی، ۲۴ تخت داخلی، ۲۴ تخت اطفال و تخت های آی سی یو  و سی سی  یو وآنژوگرافی و دارای  ۴ جراح فوق تخصص وجود دارند که مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان  کردکوی اعلام کرد: در ۵ ماه اول سال حدود ۳۵ نفر به اورژانس مراجعه کردند و ۴۳ هزار مراجعه سرپایی، شش هزار و ۵۰۰ نفر بستری و ۱۳۱ جراحی باز صورت گرفته است.

وی افزود: تا کنون مراجعه بسیاری از سایر استان های کشور به این بیمارستان صورت گرفته است و پذیرش از سایر کشورهای همسایه هم در حال انجام است.

photo_2015-09-11_09-36-50

 

IMG_9306

IMG_9309

IMG_9310

 

IMG_9318

IMG_9324

IMG_9323

IMG_9331

IMG_2369

IMG_9342

photo_2015-09-11_04-01-17

photo_2015-09-11_04-01-10

IMG_9352

IMG_9353

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

دیدگاه