دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در گرگان :مسیر آینده کشور بدون تردید مسیر پیشرفت، توسعه و امیدواری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار البرز گلستان دکتر حسن روحانی در ابتدای صحبت های خوددرجمع مردم گرگان گفت: سلام و درود من به همه هیات دولت و بر مردم قهرمان و شریف و دلاور استان گلستان. آشنایی من با این استان زیبا گرچه هنوز به عنوان استان مستقلی نبود از سالیان دراز پیش است اولین بار در آبان سال ۱۳۴۴ به این شهر آمدم و ماه رمضان آن سال را در این شهر بودم. از آن زمان ۵۰ سال گذشته. اما امروز گلستان ما به مراتب از دیروز سرزنده تر، شادابتر و آماده تر برای خدمت به ایران عزیز است.

وی در ادامه افزود: من قبل از پیروزی در انتخابات به شهر شما آمدم، استقبال گرم شما را آن روز شاهد بودم و استقبال بسیار گرم امروز شما را در خیابان ها در مسیر راه از فرودگاه تا این استادیوم و الان اجتماع شکوه مند و پرشور شما زنان و مردان، فارس و ترکمن و بلوچ و سیستانی و همه اقوام از شیعه و سنی و همه مردم این دیار که از گذشته تاریخ عاشق اسلام و قران و پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت بوده اند.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: دو سه نکته می خواهم به عرض شما برسانم و بعد مسایل استان گلستان: وعده ای که در سال گذشته در ۲۴ خرداد پای صندوق آرا به یکدیگر دادیم به وعده خود دو طرف وفادار هستیم و وفادار خواهیم ماند. آنچه من به شما وعده دادم نجات اقتصاد کشور، احیا اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بود. به نسل جوان و دانشجویان قول می دهم پای وعده خود تا لحظه آخر و با همه توانم ایستاده ام.

دکترروحانی افزود: من به جوانان کشورم و مخصوصا به جوانان دانشجوی عزیز اعتقاد دارم و پای قول‌هایی که به آنها داده‌ام ایستاده‌ام.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: ۵ وزیر برای وزارت علوم معرفی کردم، اما اگر لازم بود ۵۰ وزیر را هم معرفی می‌کردم زیرا برای تحقق وعده‌هایم از حرکت باز نخواهم ایستاد.

روحانی افزود: دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمده و ما در دوران وحدت و اتحاد، اعتدال و فضای باز فرهنگی و کمک به یکدیگر قرار داریم و راه فرهنگ اعتدال را ادامه خواهیم داد.

رییس جمهور افزود: فرهنگ اعتدال، توسعه، دوستی، برادری و اتحاد در این کشور و فرهنگ تعامل با جهان به عنوان مسیر و راهی است که اسلام برای ما تعیین کرده و مردم بزرگوار ما پای پرچم وحدت و تعامل ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: دهم آذر ماه روز قانون، مدرس و روز احترام به مجلس شورای اسلامی است و ۱۲ آذر ماه نیز روز قانون اساسی است و ما همه باید پایبند قانون باشیم.

دکترروحانی ادامه داد: ریلی که برای ما مشخص شده تا بر مبنای آن قطار پیشرفت و سرافرازی ایران را در آن قرار دهیم قانون اساسی است. قانون موضوعه کشور است. همه ما به قانون احترام خواهیم گذاشت هیچ کس نباید از قانون تخلف کند. همه آنهایی که دیروز یا امروز از مسیر قانون تخطی کرده اند باید بدانند امروز ملت ما متحد و یکپارچه در برابر قانون گریزی و تخلف از آن ایستادگی خواهد کرد و مسیر و راه توسعه را ادامه خواهد داد.

رییس دولت یازدهم تاکید کرد: علی رغم اینکه دست های توطئه گر در منطقه و جهان قیمت نفت را کاهش داده اند و علی رغم اینکه ان ها فکر می کنند برای ایران اسلامی اقتصاد کشور و مسیر توسعه مشکلی فراهم کرده اند ملت بزرگوار ما بداند در هفته آینده لایحه بودجه را بدون کسری بودجه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد. علی رغم فشارهایی که برخی فکر می کنند ما در سال جاری تمام بودجه استان های سراسر کشور را به طور کامل پرداخت کرده ایم.

وی اظهار داشت: هیچ سالی در سال های گذشته نبوده که در آذرماه تمامی بودجه عمران استان را دولت پرداخت کرده باشد. تا امروز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت کرده ایم و تا پایان سال بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان. بودجه عمرانی را پرداخت خواهیم کرد. به ویژه در بودجه عمرانی دارای رشد خواهیم بود. بودجه ما بر حسب منابع و مصارف ۲۱۹هزار میلیارد تومان خواهد بود. البته این رقمی که الان اعلام می کنم ممکن است مختصری تا پایان هفته تغییر مختصری کند اما آنجه که تا پایان دیشب در هیات وزیران به تصویب رسیدید ۶/۲۱۳هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: برای سال آینده ۴۶هزار میلیارد بودجه عمرانی خواهد بود. انشاءالله برای جوانان عزیزمان برای ازدواج شان و هم برای اشتغالشان تسهیلات لازم هم در سال جاری و بیشتر برای سال آینده.

وی گفت: در مسیری که ما امروز قرار داریم باید در این کشور توسعه را به وجود آوریم از رکود باید عبور کنیم که اولین قدم ها را عبور کرده ایم. باید رونق اقتصادی به وجود آوریم. در رونق اقتصادی همه مردم بخش خصوصی، بخش عمومی بخش دولتی همه باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و رونق قرار دهیم. شما بدانید مسیر آینده کشور بدون تردید مسیر پیشرفت توسعه و امیدواری خواهد بود.

رییس دولت تدبیر و امید بیان کرد: ملت بزرگ ایران و شما مردم گرگان بدانید تعامل ما با دنیا با همسایگان ما روز به روز بیشتر خواهد شد. فردا دو رئیس جمهور از ترکمنستان و قزقستان به استان شما در مرز بین ما و آسیای مرکزی قدم خواهند گذاشت. برای افتتاح راه آهنی که گرگان را به ترکمنستان و قزاقستان و آسیای مرکزی متصل خواهد کرد. همه باید بدانند استان گلستان دالان توسعه کشور خواهد بود.

وی افزود: ما برای تحول هم در این استان هم در سراسر کشور به سرمایه‌گذاری نیاز داریم تا بتوانیم اشتغال پایدار را به وجود بیاوریم. می دانید صدها شرکت ایرانی و خارجی برای شرایط ماه های آینده خود را آماده ورود به کشور ایران کرده اند. ما در مسیر تعامل سازنده با دنیا مسئله هسته ای را به مقصد خواهیم رساند. شما تردید نداشته باشید ۵+۱ دنیای غرب، دنیای شرق منطقه همه نیازمندند تا با ایران دارای تعامل سازنده باشند. ایران کشور با عظمتی که روز به روز بر عظمت این ملت افزوده می شود. امروز دنیا هم در امنیت منطقه و جهان به ایران نیازمند است و تحرک اقتصادی منطقه و جهان نیازمند به ایران زمین است. ایران سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه ما و برای جهان بوده و خواهد بود. شما می بینید در طول این نوزده ماه گذشته ما حداقل ۱۵ قدم بسیار مهم برای توافق در مسئله هسته ای با طرف مقابل برداشته ایم.

دکترروحانی تصریح کرد: ما امروز در نقطه ای هستیم که دنیا مسایل اساسی ما را در هسته ای پذیرفته است و قبول کرده است. امروز قبول دارد که در خاک ایران غنی سازی انجام خواهد شد. دنیا قبول دارد که ما در اراک رئاکتور آب سنگین خواهیم داشت دنیا قبول دارد تحقیق و توسعه را ادامه خواهیم داد و فعالیتمان را در فوردو ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: دنیا امروز قبول دارد ما تحقیق و توسعه ادامه خواهیم داد. دنیا قبول دارد که ایام پایان تحریم ظالمانه بر علیه مردم ایران است. ما برداشتن تحریم، پاره کردن زنجیرهای ظالمانه تحریم را حق مسلم مردم ایران می دانیم. همانطور که ادامه فناوری های پیشرفته و از جمله هسته ای را حق مسلم مردم ایران می دانیم. ما این دو مسیر را با هم ادامه خواهیم داد. تردیدی نداشته باشید که ملت ایران پیروز میدان خواهد بود. تردید نداشته باشید که سال آینده وضع ما بهتر از امسال خواهد بود.

رییس جمهوری افزود: اما گلستان، گلستان عزیز، سرسبز، غیور، گلستان مسیر اتصال کریدور جنوب به شمال. استان دریای خزر، استان گردشگری، استان سرزمین زیبای آشوراده، استانی که در این استان ما شاهد تحول در آبیاری، زهکشی به حول و قوه الهی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: تمام افتخارات فرهنگی و علمی استان اسعل جرجانی و میر فندرسکی ،میردامان استان بزرگان تاریخ. استان غیور استان عاشقان پیامبر اسلام و اهل بیت. استان همزیستی برادارنه بین شیعه و سنی، برادرانه بین ترکمن و فارس، بین بلوچ و سیستانی و فارس بین ترک و ترکمن. درود می فرستیم به برداری و وحدت و اتحاد شما. به اینکه دست به دست هم دادید استان را آباد کردید و آبادتر خواهید کرد. استان شاعر بزرگ مخدوم گلی استان بزرگان ادب، اخلاق استان فعال در ساحل دریای خزر. این دولت در این سفر اقداماتی که به حول و قوه الهی انجام خواهد داد برای توسعه بیشتر این استان.

دکترروحانی عنوان کرد: اولا تصمیم گرفته شد ۱۲۱ پروژه استانی برای کل استان و شهرستان‌های مختلف به ارزش ۵۸۱ میلیارد تومان ظرف امسال و سال آینده عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد. تمام این ۱۲۱ پروژه یا در سال ۹۴ یا ۹۳ یا پایان ۹۴ اجرایی و عملیاتی خواهد بود. فردا در شورای استان بیان خواهیم کرد. و علاوه بر آن‌ها چند پروژه دیگر هم است و من به عنوان رئیس دستگاه اجرایی کشور به اطلاع شما می رسانم.

وی افزود: اولا زه‌کشی برای هزاران هکتار در این استان ادامه خواهد یافت در پایان این دولت. آنچه که ما حتما اجرایی خواهیم کرد و بیشتر هم جزو برنامه ماست ۲۲ هزار هکتار زه‌کشی آن را برای سرزمین‌های زراعی استان به اتمام خواهیم رساند و برای بقیه آن هم به حول و قوه الهی برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: سدهایی که در دست اجرا داریم مثل قره چای و زرین گل که تا اوایل سال آینده باید به اتمام رسانیم. سد مهم نرمات را تا پایان ۵ سال آینده طبق برنامه ریزی انشاءاله به اتمام خواهد رسید که می تواند تحول بزرگی برای بسیاری از شهرستان های این استان ایجاد کند.

دکترروحانی گفت: در این سفر تصمیم گرفتیم و شروع پروژه راه آهن از سمت گرگان به مشهد آغاز خواهد شد. مساله بعدی گردشگری در این استان است. می د انید در این چند ماه گردشگران خارجی ما در برخی موارد بیش از سه برابر گردشگرانی که وارد کشور می شوند، توسعه و آبادانی به وجود می آورند و این استان جزء استان هایی است که آمادگی دارد برای جذب گردشگر و انشالله آشوراده به قطب گردشگری تبدیل خواهیم کرد.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: انشاءالله این بخش که شبه جزیره ای است تبدیل به مرکز جاذبه بسیار زیاد برای گردشگری و توسعه استان خواهد بود. تصمیم دیگری که موجب تحول استان خواهد شد ایجاد منطقه آزاد در منطقه مرزی اینچگورون. اصل تصمیم اتخاذ شده ان شاءاله طراحی و برنامه ریزی می کنیم که این منطقه تبدیل به .. انواع سنگ های معدنی در این استان باشد. و ما انشاءاله شاهد یک توسعه بزرگ در استان خواهیم بود. البته طرح های ریز دیگری هم هست که ان شاءاله در شورای اداری بحث و بررسی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: به همه شهیدان و ایثارگران و جانبازان و آن هایی که تعلق به این استان عزیز دارند سلام می کنم به روح بلند امام درود می فرستم و برای سلامتی رهبری که هادی کشور به سمت توسعه است دعا می کنم.

716993

716994
716934
716994

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴ ق.ظ

دیدگاه