دکتر مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ا برقر بی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر باند از راههای گلستان خبر داد

کدخبر:۶۷۱۲۱

البرز گلستان/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:حدود ۱۲۰۰ کیلومتر باند از راههای گلستان طی ۴ روز گذشته برفروبی شدمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: بدنبال بارش برف ۴ روز گذشته ۳۹ اکیپ راهداری و ترابری استان یکهزار و ۱۸۰ کیلومترباند از محورهای کوهستانی را برفروبی کردند.

عادل مصدقی روز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل افزود: ۸۶۰ تن هم شن و نمک توسط ۲۳۳ راهدار مستقر در اکیپ ها زمستانی و گشت های راهداری این محورها مصرف شد.

وی، وضعیت کنونی جاده ها بویژه جاده های کوهستانی استان را مه آلود و یخ زده اعلام کرد و گفت: محورهای خوش ییلاق، درازنو، گلیداغ، توسکستان، دوزین وافراتخته در ۴ روز گذشته بطور متناوب برفهایی به ارتفاع تا ۱۵ سانتی متر داشتند.

مصدقی با بیان اینکه در جاده ها در این مدت انسداد نداشتیم، گفت: طبق اعلام هواشناسی، این پدیده فردا چهارشنبه از استان خارج خواهد شد و با عنایت به برودت هوا جاده های کوهستانی در برخی از نقاط احتمال یخ زدگی و هوا مه آلود است لذا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در محورهای کوهستانی بیش از پیش توصیه می شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، هم استانی ها تا حدامکان از سفرهای غیرضروری بویژه استقرار در مناطق کوهستانی خودداری کرده و در صورت سفر ضروری حتما به تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیر چرخ و نحوه استفاده از آن مجهز باشند.

وی اظهارداشت که تماس با تلفن گویای ۱۴۱ و مرکز مدیریت راهها به شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ نیز قبل از سفر جهت اطلاع از وضعیت راهها باعث مدیریت بهینه سفر خواهد شد.

از مجموع ۵۲۵۰ کیلومتر راه استحفاظی گلستان ۱۷۰۰ کیلومترکوهستانی و برفگیراست.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۱ ق.ظ

دیدگاه