مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:تأمین سلامت دانش آموزان، اولیا و معلمین بعنوان سه عامل مهم در تعلیم و تربیت هستند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اولین نشست استانی مدیران محترم شبکه بهداشت ، اداره کل آموزش و پرورش ، روسای مراکز بهداشت و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای استان گلستان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد.

وطنی مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: یقینا بهداشت مدارس به دنبال اهدافی است که همه شما با آن آشنا هستید. تأمین سلامت دانش آموزان، اولیا و معلمین بعنوان سه عامل مهم در تعلیم و تربیت هستند و اگرما بخواهیم خدمتی کنیم و تربیتی انجام دهیم هرسه عامل را باید در نظر بگیریم زیرا ضعف یکی از آنها اثر بقیه را کاهش می دهد.

وی افزود:برای تحقق این هدف باید فعالیت هایی برای این سه گروه به صورت تفاهم نامه منعقد شود و برنامه بلندمدت تعریف گردد. اهمیت این مطلب در آن است که یک ششم جمعیت مارا دانش آموزان تشکیل می دهند. قشری که جمعیت کثیری را شامل می شوند و از طرفی آسیب پذیر نیز هستند چرا که یادگیری در این سنین آغاز می شود و شخصیت دانش آموز شکل می گیرد. باید برای سلامت این قشر تلاش کنیم.

بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامتاداره کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود:هدف کلی بهداشت مدارس ، تشخیص، تأمین و ارتقای سلامت جسمی ، روانی ، اجتماعی ، معنوی دانش آموزان و کارکنان می باشد. برای تحقق این هدف راهبردهای اساسی وجود دارد که شامل مواردی مانند بهبود کیفی آموزش بهداشت به دانش آموزان، والدین و کارکنان مدرسه، توسعه و بهبود کمی و کیفی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گروههای هدف ، ساماندهی نظام اطلاعات بهداشت مدارس و تأمین دسترسی دانش آموزان و کارکنان مدارس به خدمات بهداشتی و…است.

در این راستا سازماندهی هماهنگی بین بخشی در زمینه برنامه های بهداشتی مدارس و جلب مشارکت سازمانهای دولتی و غیر دولتی و مردم در ارایه خدمات بهداشتی مدارس باید مورد توجه قرارگیرد.

هنرور معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان گلستان گفت:امسال بحث سلامت پررنگ شده است و نظام از این بحث حمایت می کند. برنامه های تحول در وزارت بهداشت سبب شده است تا منابع و نیروهای انسانی و پزشکان و ماماهای بیشتری در روستاها سازماندهی شوند و منابع و تجهیزات بیشتری برای مراکز و خانه های بهداشت در نظر گرفته شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۷:۴۱ ب.ظ

دیدگاه