دکنر زنگانه استاندار گلستان خبرداد:گلستان پایلوت طرح کنترل کاهش آسیب های اجتماعی در کشور

کدخبر:۶۴۱۴۷

البرز گلستان/نشست خبری استاندار گلستان با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان در این نشست خبری که امروز سه شنبه ۸ شهریور در آخرین روز از هفته دولت برگزار شد دکتر زنگانه به پرسش های خبرنگاران در خصوص موضوعات و مسائل استان پاسخ گفت.

استاندار گلستان اظهار کرد: تعامل خوبی با نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات استان و برداشتن گام های بلند در جریان است و البته در انتصابات از مشورت تمامی عناصر تاثیرگذار استفاده می شود .

دکتر زنگانه ادامه داد: پیشرفت چند جانبه مد نظر است و اگرچه موضوعات اقتصادی و اجتماعی اولویت هستند اما موجب غفلت از باقی موضوعات نمی شود و در حوزه فرهنگی و تکمیل مجتمع های فرهنگی ۱۸۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به گلستان دیده شده است.

وی گفت: مسئله ورزش و جوانان در سفر مورد توجه قرار گرفت و ۱۵۰ میلیارد تومان فقط برای ورزشگاه ۶ هزار نفری گرگان مصوبه اخذ شد.

استاندار گلستان تاکید کرد: گلستان پایلوت طرح کنترل کاهش آسیب های اجتماعی در کشور شد تا مداخلات محله محور را برای معضلات اجتماعی داشته باشیم.

به گفته دکتر زنگانه توجه به ساماندهی گلزار شهدا و البته تکمیل و بهره برداری از پارک موزه دفاع مقدس در دهه مبارک فجر مورد توجه است و مصوبات سفر در این پروژه ارزشمند بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تعهد ما در نهضت ملی مسکن ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در ۴ سال است که تا کنون قریب به ۹۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند و البته نیازمند ۱۸۰۰ هکتار زمین هستیم . در حوزه مسکن روستایی ۲۸ هزار واحد تعهد داشتیم که ۶۰ درصد زمین آن تامین شده و با استفاده از کمیته فرعی مسکن اراضی تحت تملک دستگاه ها را شناسایی کردیم و البته همه می توانند با سوت زنی نسبت به اعلام اراضی مازاد دستگاه ها اقدام کنند تا مراحل تحویل آنها به اداره کل راه و شهرسازی صورت گیرد.

استاندار گلستان یادآور شد: دولت اشتغال جوانان را مورد توجه قرار داده و از ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب سفر رییس جمهور ، ۱۰ درصد به اشتغال دانش بنیان اختصاص یافته و البته ۱۷۵۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات دولت برای ازدواج جوانان است.

دکتر زنگانه ادامه داد: فضای خبری، اطلاع رسانی و مجازی استان باید فضایی مبتنی بر اخلاق باشد و البته دامان جامعه خبری و خبرنگاری استان پاک است و به هیچ عنوان کانال و صفحه های بی هویت را جزیی از جامعه خبری نمی دانیم.

وی گفت: در سفر رییس قوه قضاییه اختیارات کامل در خصوص پتروشیمی گلستان به رییس کل دادگستری استان تفویض شد و تا کنون ۱۱ گام از ۱۲ گام حل مشکلات پتروشیمی برداشته شده و با پرداخت بدهی پتروشیمی گلستان به شرکت پتروشیمی ایران و معرفی بزرگترین هلدینگ این حوزه ، امیدواریم هر چه زودتر فاز اجرایی آن آغاز گردد.

استاندار گلستان اظهار کرد: فاز ۶ هزار هکتاری مجتمع پرورش میگو گمیشان با محوریت اشتغال بومیان و گلستانی ها در سفر رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفت و بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه به آن اختصاص یافت و البته مجتمع ۵۰۰ هکتاری ماهیان خاویاری نیز در کنار مجتمع پرورش میگو مورد توجه است.

وی بیان کرد: گلستان روزگاری قطب پرورش خاویار و ماهیان خاویاری بوده اما به دلیل مشکلات خلیج گرگان که حکم رحم دریای خزر را دارد در حال حاضر تولیدات استان به شدت کاهش یافته است.

وی گفت: اکتشافات نفت و گاز در استان با سرعت خوبی در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسیم.

دکتر زنگانه تصریح کرد: در سفر رییس جمهور منابع خوبی برای بیمارستان ها در نظر گرفته شد به طوری که ۱۵۰ میلیارد تومان برای بیمارستان گالیکش مصوب شد ، پروژه بیمارستان گمیشان فعال است و بیش از هزار میلیارد تومان برای بیمارستان جایگزین ۵ آذر مصوب گردید.

وی افزود: وضعیت هتلینگ گلستان مناسب نیست اما از سرمایه گذاران حمایت کامل در راستای توسعه هتلینگ در استان به عمل خواهد آمد.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: پروژه گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده علی رغم تمام اراده هایی که مانع انجام آن می شوند با قدرت و قوت هر چه بیشتر در حال انجام است و تاکنون جاده دسترسی در سایت پشتیبان با کسب تمام مجوزهای زیست محیطی احداث شده و همچنین در سایت ۱۳۸ هکتاری پشتیبان و ۲۲ هکتاری داخل جزیره نیازمند توان مالی سرمایه گذاران هستیم در عین حال از ظرفیت تغییر کاربری فضاهای موجود نیز استفاده خواهیم کرد.

دکتر زنگانه تاکید کرد: مسیر ریلی اینچه برون به شاهرود به عنوان یک کلان پروژه می تواند ارتباط ما را با کشورهای آسیای مرکزی برقرار کند و معتقدیم این پروژه می تواند در سطح ملی ارزشمند باشد.

وی گفت: بیش از ۹۰ آببندان در حوزه گرگانرود در بستر رودخانه و یا به صورت غیر مجاز در حال فعالیت هستند که بر اساس مصوبه شورای تامین در زمان مشخص و در نیمه آبان ماه فعلی اقدام لازم جهت تخریب آنها صورت خواهد گرفت و البته باید توجه داشت که دستگاه های اجرایی مرتبط ملزم به پاسخگویی در خصوص این آب بندان ها هستند چرا که وجود آنها مانع دسترسی زمین های پایین دست به حقابه گرگانرود می‌شود و باید عدالت در این منطقه رعایت شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون تهیه شده و پس از تایید شورای نگهبان با توجه به مصوبه ۸۰۰ میلیارد تومانی طرح جامع آماده خواهد شد تا این اعتبار از محل تهاتر نفت وارد مکانیزم اجرایی شود.

استاندار گلستان ادامه داد: برخورد انتظامی و قاطعانه بیش از گذشته نسبت به سرقت های اموال عمومی نظیر سرقتهای کابل صورت می‌گیرد و تلاش ما کاهش سرقت های خشن در استان است.

وی افزود: متاسفانه شاخص مقاوم سازی مدارس استان از وضعیت مناسبی برخوردار نبود و بر اساس مصوبه سفر هیئت دولت به گلستان بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان به تکمیل مدارس خیرساز اختصاص یافت و در عین حال در خصوص استحکام بنای مدارس سخت گیری ها صورت می گیرد.

دکتر زنگانه تاکید کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته با جمهوری ترکمنستان بزودی تجارت چمدانی و تبادل کامیونی به شرایط قبل از همه گیری کرونا بازخواهد گشت و حجم مبادلات تجاری استان از ۱۸۶ میلیون دلار فعلی به ۵۰۰ میلیون دلار در افق برنامه ریزی شده خواهد رسید.

به گفته استاندار گلستان با توجه به تاکید رئیس جمهور طرح علاج بخشی خلیج گرگان با جدیت در حال انجام است و در نخستین گام فعالیت ۲ لایروب و احداث ۴ دایک در دستور کار قرار گرفته و پس از آن پمپاژ آب و برقراری حق آبه خلیج از طریق قره سو و نکا رود مورد توجه است. البته ۴ کانال خزینی، آشور، چارپایه و چاپاقلی نیازمند لایروبی هستند اما مطالعات برای ایجاد کانالی تحت عنوان کانال انزان به عمیق ترین بخش خلیج که امکان تبادل آب با دریا را فراهم کند در حال انجام است.

وی گفت : خشکی خلیج گرگان نه تنها شهرهای استان گلستان بلکه استان های مازندران و سمنان و حتی جمهوری ترکمنستان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و تلاش ما با کمک رسانه ها بازگشت خلیج به اکوسیتم طبیعی گذشته است.

وی ادامه داد: سد نرماب به عنوان تامین کننده ی آب شرب ۵۳۵ هزار نفر در شرق استان مورد توجه جدی بوده است و البته علیرغم مصوبه ی ۲ هزار میلیارد تومانی برای آن نیازمند ۲۴۰۰ میلیارد تومان تا بهره برداری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دیپلیماسی اقتصادی استان براساس سیاست دولت آیت الله رئیسی، ارتباط با کشورهای همسایه است و در این راستا مراوداتی با ترکمنستان، قزاقستان، تاتارستان صورت گرفته است.

انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۹ ب.ظ

دیدگاه