حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان خبرداد: شناسایی۴۲ هزار مودی جدید دستگاه‌های پوز فروشگاهی و تشکلیل پرونده مالیاتی برای آنها و وصول ۱۴۰ میلیارد تومان مالیات

کدخبر:۶۴۱۲۲

البرز گلستان/قربان حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان  اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال جاری تحقق درآمد مالیاتی استان ۱۱۰ درصد یعنی ۱۰ درصد بیشتر از سهم استان داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ما در استان گلستان تکلیف داشتیم ۷۴۰ میلیارد تومان را محقق کنیم که با تلاش انجام شده ۸۱۳ میلیارد تومان تحقق مالیات استان گلستان در سال جاری بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست سال گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان در آمد مالیاتی استان گلستان بوده که با توجه به وصول مدت مشابه در سال جاری شاهد رشد ۷۰ درصدی بوده‌ایم.

حاجی مشهدی بیان کرد: در سال گذشته ۱۵۱ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و نقاط کم برخوردار واریز کردیم که امسال در چهار ماهه نخست امسال ۴۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و عشایر واریز شده که سهم شهرستان گرگان از مجموع این عدد حدود ۱۲ میلیارد تومان با بالاترین مبلغ بوده است.

وی افزود: در خرداد و تیرماه سال جاری در موضوع مالیات مشاغل ۱۱۶ هزار و ۱۹۰ مورد مودی نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان با اشاره به مالیات صاحبان املاک و مستغلات، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۱۸ فقره اظهارنامه مالیاتی داشتیم که این تعداد در سال جاری به ۱۴ هزار و ۷۳۸ فقره رسید که از نظر تعدادی هفت درصد کاهش داشتیم اما از نظر عددی به هفت میلیارد تومان رسیده که ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

حاجی مشهدی تاکید کرد: امسال ۴۲ هزار مودی جدید با پالایش دستگاه‌های پوز فروشگاهی شناسایی و پرونده مالیاتی برای آنها تشکیل شد که در این راستا ۱۴۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

وی اضافه کرد: صاحبان اشخاص حقیقی و حقوقی به مناسبت هفته دولت تا ۱۰ شهریور ماه افرادی که بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند مشمول بخشودگی جرائم خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان در پاسخ به سوال‌های خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص فرار مالیاتی مشاغل مختلف بخصوص با انجام عملیات کارت به کارت، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اساسی ما مبارزه با فرار مالیاتی است.

 

حاجی مشهدی بیان کرد: در همین راستا هیات بازرسی مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی متشکل از اداره‌کل امور مالیاتی و دستگاه قضایی تشکیل شده و گشت‌های محسوس و نامحسوس از هفته آینده فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی مکلف است تمامی گردش‌های مالی مودیان مالیاتی را به سازمان امور مالیاتی ارسال کند و ما گردش حساب همه این افراد را داریم و بررسی‌های دقیق انجام خواهد شد.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان تصریح کرد: موضوع کارت به کارت هم در دستور کار قرار دارد و برای این افراد پرونده مالیاتی جدا تشکیل خواهد شد و اگر اثبات شود روند فعالیتش فرار مالیاتی محسوب می‌شود برای آنها پرونده قضایی تشکیل و علاوه بر جرم فرار مالیاتی مکلف به پرداخت مالیات خواهد شد.

حاجی مشهدی همچنین در خصوص درآمدهای مراکز خیریه و یا اشخاص فعال در امور خیریه و معافیت‌های مالیاتی این افراد، متذکر شد: آن دسته از مشاغل که درآمد آنها جنبه انتفاعی ندارد و جنبه خیریه دارد اگر اسناد و مدارکی ارائه کنند که اثبات کننده ادعا باشد، مشمول معافیت مالیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این امکان وجود دارد که این دسته از افراد و مجموعه‌ها دستگاه پوز غیرتجاری دریافت کرده و مشمول مالیات نخواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان درباره فرار مالیاتی پزشکان و مشاغل مشابه بیان کرد: بالاترین مبلغ مالیات در بین مودیان پزشکان و داروخانه‌ها پرداخت می‌کنند اما متخلف در بین تمام مشاغل وجود دارد.

 

حاجی مشهدی گفت: هر فردی به هر نحوی روند فعالیت مالی‌اش به گونه‌ای باشد که فرار مالیاتی تلقی شود، پرونده قضایی برای آن فرد حقیقی یا حقوق تشکیل و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: تمامی مشاغل مکلف به نصب دستگاه کارتخوان در واحد فعالیتی خود هستند و در صورت عدم نصب جرم تلقی شده و با قدرت در حال شناسایی این مودیان هستیم و با آنها برخورد خواهد شد.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان در خصوص معافیت‌های مالیاتی تاکید کرد: درآمدهای بخش کشاورزی، برخی از کارخانه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، برخی از مدارس غیرانتفاعی باشگاه‌ها و برخی دیگر از مشاغل مشمول معافیت مالیاتی می‌شود که بیش از ۵۰ درصد درآمد استان از پرداخت مالیات معاف است./فارس

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۱ ب.ظ

دیدگاه