مرکز کنترل ترافیک اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ افتتاح شد/مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲:افزایش ایمنی یکی از مهمترین اهداف مرکز کنترل ترافیک

به گزارش سرویس صنعت و اقتصاد گروه خبر البرز گلستان مرکز کنترل ترافیک این اداره کل طی مراسمی با حضور مدیر کل، معاون فنی و روسای ادارات اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان)افتتاح شد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ در این مراسم، گفت: افزایش ایمنی یکی از مهمترین اهداف مرکز کنترل ترافیک است.

محمد رضا قربانی، ادامه داد: کنترل ترافیک یکی از واحدهای عملیاتی مهم و حساس در صنعت حمل و نقل ریلی است که در نواحی راه آهن تحت نظر اداره سیروحرکت اداره کل مربوطه و در مرکز تحت عنوان گروه مهندسی کنترل ترافیک مرکزی، تحت نظر اداره کل سیروحرکت به ایفای وظایف سازمانی محول، می پردازد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ با یادآوری اینکه یکی از مهمترین اموری که در مرکز کنترل ترافیک انجام می‌شود نظارت مستمر بر عملکرد مامورین سیروحرکت است، تصریح کرد: با رصد نمودن گراف حرکت کلیه وسایل نقلیه ریلی به صورت آن لاین و لحظه‌ای از موقعیت مکانی وسایل نقلیه، مطلع شده و تصمیم لازم برای حصول حداکثر بهره وری را اخذ و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مسئولین مربوطه، جهت اجرا ابلاغ می‌نمایند.

مهندس لطف ا… شیرازی معاون فنی و زیربنایی راه آهن شمال شرق ۲ نیز در این مراسم گفت: مراقبت بر سیر منطبق بر برنامه‌های فصلی تنظیم شده قطارهای مسافری، تقسیم لکوموتیو و تخصیص به حمل محمولات برمبنای اولویت‌های تعیین شده، نظارت بر ساعت کاری مامورین، دقت در نو و کهنه نمودن موجودی بارهای رسوبی احتمالی، واگذاری زمان‌های مسدودی خطوط برای انجام تعمیرات موردی خط، تهیه آمار و گزارشات برخی از امور جاری محوله به این واحد کاری می باشد.

بابایی رئیس اداره سیر و حرکت اداره کل شمال شرق ۲ نیز در این مراسم توضیحاتی پیرامون برخی از فعالیت های این مرکز ارائه نمود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۰ ب.ظ

دیدگاه