دکتر مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان خبرداد:آماده سازی ۱۳ هزارناوگان باری برای جابه جایی محصولات کشاورزی استان

کدخبر:۷۶۹۴۰

البرز گلستان _مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۱۳ هزار کامیون بومی، محصولات کشاورزی بهاره گلستان را جابه‌جا می‌کند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که امسال برای جابه‌جایی حدود ۲ میلیون تن محصول کشاورزی بهاره استان از ظرفیت حدود ۱۳ هزار کامیون بومی استفاده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، عادل مصدقی با اشاره به آماده سازی ۱۳ هزارناوگان باری برای جابه جایی محصولات کشاورزی، اظهارداشت: هرساله از میانه اردیبهشت ماه جابه‌جایی محصولات کشاورزی تولیدی بهاره استان شامل گندم، کلزا، جو، چغندرقند، سیب زمینی، باقلا و نخود فرنگی آغاز می شود و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: اوج جابه‌جایی محصولات کشاورزی بهاره گلستان مربوط به همزمانی برداشت گندم و سیب زمینی از اوایل خرداد تا اواسط تیرماه است که برنامه ریزی برای تسریع در جابه‌جایی محصول از مزرعه تا مراکز خرید در حال انجام است.

به گفته مصدقی، در صورت مواجهه با کمبود کامیون برای جابجایی محصولات کشاورزی بهاره گلستان از ظرفیت خودروهای سایر استان ها استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پارسال افزون بر ۱۳ هزار کامیون بیش از ۶ میلیون و ۵۶۴ هزار تن کالا را از طریق ناوگان باری گلستان جابه جا کردند که نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن آن محصولات کشاورزی بود.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵ ب.ظ

دیدگاه