روح اله صلبی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان:دو مجوز سرمایه گذاری با ۱.۵ میلیون دلار در زمینه حمل و نقل و صنعت ساختمان در سالجاری صادر شد.

کدخبر:۶۴۱۱۷

البرز گلستان/روح الله صلبی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ از محل تبصره ۱۸ مبلغ هزار و ۳۵ میلیارد ریال برای افزایش بهره وری و رونق اقتصادی در استان مصوب شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: در راستای دریافت تسهیلات ماده ۱۸، تاکنون دو هزار و ۱۴۱ پرونده در کمیته‌ها مصوب شده که از این میزان ۲۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال از محل سرمایه ثابت و ۱۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال مربوط به سرمایه در گردش است.

وی بیان کرد: از این تعداد هزار و ۴۲۶ مورد پرونده در حوزه جهاد کشاورزی، هزار و ۱۴۱ فقره مربوط به صمت، ۳۹۸ فقره مربوط به میراث فرهنگی، ۱۳۱ مورد در حوزه پارک علم و فناوری، ۵۱ پرونده در حوزه تعاون، ۳۲ پرونده در حوزه راهداری، ۶۵ پرونده در حوزه راه و شهرسازی، ۹۳ پرونده در حوزه کمیته امداد، ۲۷ پرونده در حوزه ارتباط و فناوری و ۲۰۰ پرونده هم در حوزه بنیاد برکت بوده است.

طبق گفته صلبی تاکنون ۹۷۴ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ماده ۱۸ در استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسیدگی به امور سرمایه گذاری خارجی از دیگر اقدامات ما بوده که تاکنون ۱۶۸ فرصت سرمایه گذاری را احصاء کردیم و به دنبال شناسایی سایر پتانسیل‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: تاکنون برای ۱۰۸ فرصت، پیش طرح توجیهی به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده و ۴۱ عنوان هم در سامانه سرمایه گذاری وزارت اقتصاد بارگذاری شده است.

صلبی عنوان کرد که در سال ۱۴۰۱ دو مجوز سرمایه گذاری با ۱.۵ میلیون دلار صادر شده که در زمینه حمل و نقل و صنعت ساختمان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان توضیح داد که از سال ۹۱ تاکنون ۱۱ مجوز سرمایه گذاری با حجم ۲.۵ میلیون دلار داشتیم./مهر

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۴ ب.ظ

دیدگاه