حسینی‌طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان : احداث مراکز تخصصی کشاورزی برای آموزش، اشتغال و رفع بیکاری در استان ضرورت دارد

کدخبر:۵۹۰۱۸

البرز گلستان/

حسینی‌طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: برای نوسازی امکانات و تجهیزات فرسوده کارگاه های این اداره کل با هدف آموزش موثر ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سیدعلیرضا حسینی‌طلب افزود: با توجه به پیشران بودن استان در بخش کشاورزی احداث مراکز تخصصی کشاورزی برای آموزش، اشتغال و رفع بیکاری ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: در همه ۱۴ شهرستان استان مراکز آموزشی فنی و حرفه ای دولتی بدون دریافت شهریه مشغول خدمت رسانی هستند که جنس آموزش مهارتی آن با کارهای عملیاتی و مواد مصرفی گران در ایران رایگان است که متاسفانه از کل بودجه آموزشی کشور فقط ۱.۳ دهم سهم سازمان فنی و حرفه ای بوده که امیدواریم با توجه بیشتر دولت و مجلس انقلابی و عدالت محور این سهم بودجه به سه درصد برسد که در کیفیت خدمات آموزشی موثر است.

وی با اشاره به جذب بیش از ۶۲ درصد از افراد مهارت آموز بیان کرد: بیش از  ۱۷ هزار و ۹۶۰ نفر در سال جاری آموزش‌های لازم را در این مجموعه و واحدهای وابسته به آن برای مهارت آموزی و توانمندی دریافت کردند که  از این تعداد بیش از  ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در روستاها، بیش از ۲ هزار و ۲۸۰نفر سرباز، هزار و ۲۸۰ نفر دانش آموز، هزار و ۸۰ نفر معتاد بهبودیافته، ۳۰۰ نفر زنان سرپرست خانواد و ۱۱۳ نفر از پناهندگان  آموزش های فنی و مهارتی را در رشته های مختلف فراگرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: چنانچه شیوع ویروس کرونا نبود این اداره کل در استان بیش از ۳۰ هزار نفر ظرفیت آموزشی داشت.

حسینی‌طلب تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با وجود کارکرد موثر در جامعه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده و مظلوم است و به یقین بنا به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولید علم، به پنجه های کارآمد هم نیاز دارد و پنجه کارآمد را مجموعه فنی و حرفه ای می تواند تقویت کند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با چالش بیکاری و افزایش اقتصاد مقاومتی نیازمند اختصاص سهم قابل توجه توزیع بودجه برای آموزش، تربیت و مهارت آموزی پنجه کارآمد در سازمان فنی و حرفه ای هستیم.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۴ ب.ظ

دیدگاه