امام جمعه قازان قایه مراوه تپه درششمین دوره مسابقات قرآن کریم اهل سنت کشور:تمسک به قرآن کریم راه نجات مسلمین است

امام جمعه قازان قایه مراوه تپه، استان گلستان را امن ترین نقطه کشور دانست و گفت: استان زیرمجموعه ای از تمام اقوام و مذاهب کشور است که از گذشته های دور در کنار هم زندگی کرده اند.
وی، افزود: وجود اتحاد و انسجام کامل در استان به برکت آیت الله نورمفیدی است که با درایت خویش این کشتی را به سرمنزل مقصود رسانده اند.
آخوند قزل با اذعان بر تاثیر مستقیم تمدن غرب از تمدن صدر اسلام، ابراز کرد: تمدن غرب در منجلاب فساد غوطه ور شده بود، دین بازیچه علمای خود شده بود و کلیسا به حدی نزول کرده بود که در مقابل علم ایستادگی کرده و آنرا منکوب می کرد، کلیسا عقاید خرافی خود را در جهان مسیحیت ترویج می داد.
وی، ادامه داد: تمدن، کتب و آثار مسلمانان به غرب رسید و رنسانی که زایش تمدن جدید است بوجود آمد افکار درخشان اسلامی در آن بلاد جرقه زد.
به گفته وی؛ بسیاری از روشنفکران و اندشمندان غربی با آشنایی با معارف و مبانی راستین دین مبین اسلام مسلمان شدند و با مقایسه قرآن با علوم غربی پی به ارزش بی نظیر آن بردند.

امام جمعه قازان قایه مراوه تپه:تمسک به قرآن کریم راه نجات مسلمین است
امام جمعه قازان قایه مراوه تپه، گفت: اگر مسلمانان به مفاهیم و مبانی قرآن پی ببرند و به آن تمسک بجویند راه نجات خود را پیدا خواهند کرد.
«آخوند ناصر محمد قزل»» در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی اهل سنت کشور که در سالن دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: دین مبین اسلام همانند بارانی که زمین را سرسبز می کند بر سر اعراب جاهلی بارید و آنها را به گونه ای پرورش داد که اقدامات آنها جهان را متحول کرد.
به گفته وی؛ قبل از ظهور اسلام اعراب در جهالت و ظلمت کامل زندگی می کردند و در جزیره العرب فساد و اعمال غیرانسانی به اوج خود رسیده بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۲ ب.ظ

دیدگاه