فراهی سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس استان گلستان: دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس تخریبی و یا نیازبه مقاوم سازی دارد

کد خبر:۶۳۹۳۰

البرز گلستان/وحید فراهی سرپرست اداره کل  نوسازی وتجهیزات  مدارس استان گلستان  با حضور در قرار گاه  خبری شهید همدانی  اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد که از این تعداد دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس یا تخریبی است و یا نیازبه مقاوم سازی دارد و این مهم نیاز جدی استان به شمار می رود.

سرپرست نوسازی مدارس استان گلستان ادامه داد: جزو استان هایی هستیم که سرانه فضای آموزشی کشور کمتر است و در استان ۴٫۹ متر مربع است و حدود ۰٫۳ متر مربع متوسط سرانه کشور کمتر هستیم و برای اینکه بتوانیم به سرانه کشور برسیم باید ۱۴۰ هزار متر مربع فضای آموزشی حدید بسازیم.

فراهی بیان کرد: امیدواریم مسئولان و خیران کمک کنند تا بتوانیم به متوسط سرانه آموزشی کشور برسیم، پیش بینی ما در حال حاضر اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان نیاز داریم که به متوسط میانگین کشور برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به استان  ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای نوسازی مدارس در اختیار گرفتیم و همچنین ۶٫۵ میلیارد تومان نیز بنا است که بنیاد مستضعفان در اختیار ما قرار دهد که از این میزان ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: امید داریم تا ابتدای مهر ماه ۴۰۲ کلاس درس غیر استاندارد به لحاظ سیستم گرمایشی را استانداردسازی کنیم و ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس را تاکنون استانداردسازی کردیم.

فراهی خاطرنشان کرد: هیچ کلاس درس غیر استانداردی را تا آغاز مهره ماه نخواهیم داشت، بیان کرد: در هفته دولت ۱۷ پروژه با مجموعه ۱۱۳ کلاس درس و ۲۱ هزار متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری کرده که تا روز نخست مهر تحویل آموزش و پرورش می شود که بخش عمده آن توسط خیران ساخته شده است.

این مقام مسئول افزود: ۸۵ میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس در دولت سیزدهم تخصیص یافت که نسبت به دولت قبل پنج برابر افزایش اعتبارات تجهیز مدارس را شاهد هستیم که بخش عمده نیازهای مدارس ما را برآورده می کند.

فراهی یادآور شد: در بحث محوطه سازی و آماده سازی فضای خارج از مدارس نیز بحث آسفالت مدارس را پیگیری می کنیم و بنا داریم ۷۵ هزار متر مربع برای ۵۵ مدرسه استان انجام دهیم که اعتبار آن ۱۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۶ ب.ظ

دیدگاه