دکتر شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان در قرارگاه خبری شهیدهمدانی استانداری: رویکردماتوسعه شبکه فیبر نوری است

کدخبر:۶۳۹۱۴

البرز گلستان/دکترغلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان صبح امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی  اظهار کرد:  ما سه بار درسال افتتاح داریم هفته ارتباطات و هفته دولت و دهه فجر  در هفته ارتباطات امسال ۷۴ پروژه مخابراتی بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان در استان گلستان به بهره برداری رسید که این پروژه ها از دهه فجر تا این هفته در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل مخابرات استان گلستان گفت: از ۲۷ اردیبهشت تا هفته دولت ۱۰۰ پروژه مخابراتی با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری می رسد و این پروژه ها در همه جغرافیایی استان گلستان با تمرکز نقاط روستایی تدارک دیده شده است.

دکترشهمرادی تصریح کرد: ۱۲میلیاردتومان سرقت درشبکه کابل مسی در سال گدشته داشتیم وبه هنین مبلغ بابت پیشگری از سرقت هزینه شد.

وی افزود:به منظور تکمیل پوشش همراه و ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت که جزو مطالبات مردم است، ارتقاء تکنولوژی موجود به ویژه در نقاط روستایی مورد توجه است.

وی افزود: بحث توسعه فیبر نوری از پروژه های کلیدی دیگری است که در استان به شمار می رود و کابل های مسی تمام خانه ها ما به مخابرات مرتبط هستند، طول عمر این کابل ها در کیفیت تاثیرگذار است و در تلاش هستیم که این کابل های مسی را با فیبر نوری جایگزین کنیم.

مدیر مخابرات منطقه گلستان متذکر شد: فیبرنوری در سرعت ارتباطات و کیفیت ارتباطات تاثیرگذار است و هم طول عمر نامحدودی دارند و می توانیم تا زمان نامحدودی از آن استفاده کنیم.

وی یادآور شد: از واحد مسکونی مشترک مخابراتی تا مرکز مخابراتی چهار کیلومتر نباید بیشتر فاصله وجود داشته باشد ولی با فیبر نوری می توانیم این فاصله را توسعه دهیم.

مدیرعامل مخابرات استان گلستان تاکید کرد: کار بسیار جهادی را مخابرات شروع شده است و پروژه ای تحت عنوان نجماع که هدف آن توسعه فیبر نوری است را دنبال می کنیم و در این راستا انتخاب پیمانکاران را استارت زدیم و با شروع پروژه تحول عظیمی را در شهرهای استان شاهد خواهیم بود.

دکترشهمرادی گفت: مصرف اینترنت گلستان از متوسط کشوری بالاتر است، این یک فرصتی برای مخابرات به شمار می رود و برای اینکه این مصرف بالا را پوشش دهیم باید شبکه امکان پوشش اینترنت مصرفی استان را داشته باشد و برای این منظور باید پهنای باند خود را افزایش دهیم تا مردم در زمان مصرف اینترنت از کیفیت و شبکه مطلوب برخوردار باشند.

وی گفت: در قالب پروژه های زودبازده که در طی دو سه ماه گذشته امکان اجرا آن فراهم بود، اقدام کردیم و یکی از اقدامات ما در طرح نهضت مسکن است که تولید مسکن در استان را به عنوان یک دستگاه خدمت رسان اقدام کردیم و کار طراحی و برآورد و ارتباط رسانی به این نقاطی که پیش بینی شده را شروع کردیم.

 افزود: توسعه پورت های پرسرعت اینترنت از دیگر اقدامات ما  در استان است تا مشترکان ما بتوانند سرویس وی.دی.اس.ال و ای.دی.اس.ال را دریافت کردند، سرویس وی.دی.اس.ال حداقل سه برابر سرویس ای.دی.اس.ال سرعت اینترنت دارد.

شهمرادی خاطرنشان کرد: مخابرات یکی از بازیگران تامین زیرساخت است و به دلیل ترکیب سهامداران ما، نگاه ما همچنان دولتی است و به دنبال خدمت رسانی به مردم هستیم و پروژه های مختلفی که در استان به بهره برداری می رسد که شاید صرف اقتصادی خاصی نداشته باشد ولی در تلاش هستیم که خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کنیم.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه