کرایلو مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان: کلید حل بحران بیکاری در کشور مهارت آموزی است

کد خبر:۶۳۱۲۸

البرز گلستان/حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان:

مهارت آموزی کلید حل بحران بیکاری در کشور است

در سومین روز از هفته ملی مهارت به منظور تشریح برنامه های هفته ملی مهارت جلسه شورای مهارت شهرستان آزادشهر با حضور حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان و سایر اعضای این شورا یکشنبه ۲ مرداد ماه تشکیل شد

 

 

به گزازش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان؛ حمزه کرایلو گفت: مهارت آموزی کلید حل بحران بیکاری در کشور است و باید به سمت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای حرکت کنیم.

 

حمزه کرایلو ظهر امروز در جلسه شورای مهارت آزادشهر اظهار کرد: هنوز که هنوزه در کوران مشکلات اقتصادی دسته پنجه نرم می‌کنیم و نتوانستیم بیکاری را در جامعه ریشه کن کنیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: پس از ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی با لشکری از انسان‌های تحصیل کرده و بیکار روبه رو هستیم و باید دانشگاه بپذیرند که زمینه اشتغال را باید برای دانشجویان خود فراهم کنند.

 

کرایلو به آموزش فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در قالب طرح “نخلستان” در تلاش هستیم فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه مهارت‌های it‌ آموزش دهیم تا نیاز بازار و صنایع را ساماندهی کنیم.

 

وی افزود: در استان گلستان براساس آخرین پایش ها بیش از ۱۲۰ هزار نفر بیکار وجود دارد و در قالب “کهاد” نیز موضوع آموزش‌ مهارت‌‌های مبتنی بر رشته تحصیلی دانشجویان را در نظر بگیریم.

 

این مقام مسئول افزود: امیدواریم بتوانیم در دانشگاه آزاد آزادشهر مرکز مشاوره مهارت را راه اندازی کنیم و بتوانیم از این طریق طرح نخلستان و کهاد را اجرایی کنیم.

 

کرایلو به سامانه “سام” اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم که نیاز مربی خود را در استان فراهم کنیم و می‌توانیم با این افراد در قالب خرید خدمت قرارداد ببندیم.

 

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی کلید حل بحران بیکاری در کشور است و باید به سمت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای حرکت کنیم.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱:۴۱ ب.ظ

دیدگاه