زمانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از اجرای طرح هادی در بیش از ۵۳۰ روستا در سطح استان خبرداد

به گزارش البرز گلستان نشست خبری  مهندس زمانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان امروز صبح به مناسبت ۲۱فروردین سالروزتاسیس بنیاد  مسکن انقلاب اسلامی توسط حضرت امام (ره) در سالن اجتماعات بنیاد مسکن استان برگزار گردید.

زمانی نژاد دراین نشست اظهار کرد: در استان حساب ۱۰۰ حدود ۲۶۵ واحد مسکونی برای محرومین احداث و تحویل و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به افراد از کار افتاد جهت تعمیر و ساخت مسکن و برای هر شعبه۲ واحد بصورت بلاعوض ساخت مسکن انجام شده است.

وی افزود: در چهارچوب سیاستهای دولت  در راستایجلو گیری از خروج روستاییان ازروستا سالی۲۰۰ هزار مسکن در کشور ساخت شده است و حدود ۷۰ هزار طرح در این غالب بود و نزدیک به ۵۵ هزار واحد مسکونی کار ساخت تمام شده است که با تسهیلات کم بازپرداخت شده است.

زمانی نژاد گفت حدود ۳۵۰ ناظر با بنیاد همکاری میکنند  و از قبل نیز مشاور ارشد گرفتهشدهاست و نزدیک به ۱۵۰ تیپ نقشه تهیه شده است.

مدیر کل مسکن روستایی گفت مادر استان ۲۲۰ هزار خانه روستایی داریم که۱۲۸ هزار روستا مقاوم سازی شده است.

وی افزود کلیه کسانیکه در مناطق ییلاقی هستند میتوانند وام ۲۰ ملیون تومانی بگیرند و تا کنون ۱۵۰ خانوار به بانک اقتصاد مهر مهر معرفی شدند.

زمانی سپس تاکید کرد برای افراد وام بلاعوض تا مبلغ۲الی۳ ملیون تومان برای کسانی که نتوانستند کار ساخت را تمام کنندگان شده است و نزدیک به ۷۵۰ میلیون تمام تا کنون پرداخت شده است.

وی در باره طرح هادی روستای گفت ۹۴۶روستا بازی ۲۰ خانواردارای طرح هادی در استان هستند و در اختیار دهیاری و بخشداریها هستند و در ۵۳۰ روستا طرح هادی به اجرا در امد و از این تعداد در ۲۲۱ روستا فاز اول تمام شده و در ۱۴۴ روستا دو فاز انجام شده است و مبنای کار مشارکت مردم می باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن در باره حساب ۱۰۰ امام۱۰۲ پروژه طرح هادی امسال انجام میشود ضمن آنکه ۵روستا برای طرح گردشگری طرح هادی اجرامی شود و در ۵ روستا از طرح هادی با ارزش انجام شده است.

زمانی نژاد سپس تصریح کرد:مسکن روستایی دست بدست هم بدهیم بیش از ۱۴ میلیارد تومان امسال افتتاح پروژه خواهیم داشت و همچنین در شهر سر پل ذهاب۱۵۰۰ مسکنروستایی را بازسازیتقبل کرده و استان گلستان در آن شریک می باشد.

وی افزود نزدیک ۲۵۰ مسکن بصورت تعمیر و نوسازی در اثر سیل و طوفان بازسازی شده است.

زمان نژاد گفت :در استان در حدود ۹۵ هزار جلد سند روستایی صادرشده است  که در تثبت روستاها لسیار تا ثیر گذار بوده است و حدود ۶۰۰ روستا در استان تحت پوشش یبنیاد علوی می باشد که طبق تفاهنامه برای این روستا ها سند صادر شود.

وی در باره واگذاری زمین در روستاها گفت :زمین های در جوار روستا بنیاد زمین تملک می کند و تحویل افراد فاقد مسکن با وام می شود.و حدود ۸هزار قطعه زمین تا کنون با نامساعد پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان در ادامه اظهار کرد: در باره مسکن مهر ما نزدیک ۸۷۰۰ واحد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پروژه تشکیل شده است و در مسکن شهری نزدیک ۱۵۰۰ واحد ساخت شده است و امسال پروژه ۱۴۴ واحدی پروژه نیایش تحویل می شود.

زمانی نژاد همچنین افزود:امسال ۲۵۰پروژه روستا شهر احداث می شود  انجمن خیرین نیز تا کنون ۳ پروژهاحداث کرده است.

وی در باره پروژه دومعلولین گفت : در شهرها ۹۴ در شهر و ۱۲۹ خانوار در روستا خانواده های دو معلول به بالا خانه در حال احداث می باشد .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان  از ۳۶ دستگاه ماشین آلات در روستا خبر  و ۶۵ روستا از محل قیر یارانه های آسفالت انجام شده است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

دیدگاه