مدیر کل فرودگاه های گلستان : برای توسعه کمی وکیفی فرودگاههای استان نیازمند مشارکت بخش خصوصی ومردم استان هستیم

البرز گلستان/رامین آذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد پروازهای فرودگاه گرگان نسبت به ۲ ماه گذشته حدود ۶۴ درصد با چهار مقصد پروازی افزایش یافته است و این روند رو به رشد باید همچنان ادامه یابد.
وی اضافه کرد: در اوایل پائیز امسال پروازهای خروجی فرودگاه گرگان ۴۴ مورد در هفته و بیشتر با هواپیمای ETR با ظرفیت محدود بود اما اکنون با احتساب فرودگاه کلاله در شرق گلستان که قبلا هیچ پروازی نداشت؛ به ۷۴ پرواز در مقاصد مختلف رسیده است.
وی با بیان اینکه جایگزین کردن هواپیماهای بزرگ با کوچک شمار صندلی و پذیرش مسافر را بویژه از مبدا گرگان افزایش داده است از راه اندازی خطوط جدید هوایی خبر داد و گفت: از اوایل دی ماه آینده خطوط هوایی دیگری به مقاصد اصفهان و رشت انجام خواهد شد.
مدیر کل فرودگاه های گلستان افزود: همچنین در حال رایزنی با شرکت های هواپیمایی هستیم تا بتوانیم پروازهای دیگری از فرودگاه بین المللی گرگان به مقاصد کیش و استانبول در کشور ترکیه برقرار کنیم.
وی در خصوص برنامه های عمرانی و زیرساختی فرودگاه بین المللی گرگان نیز گفت: دستگاه ILS که برای دید بهتر و فرود در شرایط مه آلود لازم است؛ بزودی در این فرودگاه نصب می شود.
مدیر کل فرودگاه های گلستان در خصوص ساخت ترمینال جدید فرودگاه گرگان گفت: این پروژه ۹۵۰ متری که ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ در صورت تامین اعتبار شهریور سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
آذری یادآور شد: تامین اعتبار و آغاز عملیات اجرایی سیستم کمک ناوبری DVOR و چراغ‎ های اپروچ فرودگاه گرگان و تجهیز فرودگاه کلاله نیز در دست پیگیری است.
وی با بیان اینکه صدای هواپیما صدای توسعه است و فرودگاه با خود پیشرفت به دنبال می‎ آورد، گفت: برای توسعه کمی و کیفی فرودگاههای گلستان علاوه بر حمایت مسوولان کشوری و استانی نیازمند مشارکت بخش خصوصی و مردم استان نیز هستیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۶ ب.ظ

دیدگاه