وزیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان :۳۴ هزار و ۸۷ نفر از ایثارگران گلستان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند

کدخبر:۶۲۹۱۰

البرز گلستان/نشست خبری وزیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان  در نشست با اصحاب رسانه استان گفت:بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است و برای هدایت و ترویج فرهنگ ایثار  درجامعه وهمه دستگاه‌ها تاسیس شد و در ۲۲ اسفند ۵۸ تاسیس شده لست.

وزیری افزود:مرکز توانبخشی در سال ۸۴ استارت خورده که هم درمانی و توانبخشی و ورزشی است .  وبنیاد تا سال ۱۴۰۰ فقط بهره بردار بوده است در سال ۱۴۰۰ همه همکاری کردند و پروژه را تحویل بنیاد دادند و ۱۰ میلیارد دولت قبلی کمک کرده و در دولت سیزدهم ۱۰میلیارد تومان نقدی پرداخت کردند. وابتدا استخر و سپس کلیه پروژه آن شالله تا پایان سال تمام شود.

وزیری در ادامه گفت:کلیه ایثارگران تمام دستگاه‌ها بیمه مکمل آن ۳۴هزار نفر از بیمه دی می گیرند. در سال ۱۴۰۱ هرروز ۵۰ درصد از قراردادها را بایدافزایش دهند.

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران سپس خاطرنشانکرد: راه اندازی این مجتمع در سال ۱۳۸۴ به تصویب رسید و این پروژه در زمینی به متراژ ۹ هزار متر مربع و زیربنای ۸ هزار متر طراحی شد و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ آغاز شد و اعتبارات آن به صورت ۵۰ درصد استانی و ۵۰ درصد بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با بیان اینکه این پروژه با دو مرحله نوسانات شدید ارزی روبه رو بود، ابراز کرد: با توجه به نوسانات شدید و عدم اعتبار به موقع تکمیل این پروژه در سال ۱۳۹۵ به ۱۲ میلیارد تومان هزینه و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بر اساس گزارش اداره شهرسازی متوقف شده است که با درخواست جانبازان استان گلستان و پیگیری‌هایی که از بنیاد شهید گلستان در سال ۱۳۹۷ صورت گرفت اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی به صورت اسناد خزانه اسلامی در سال ۱۳۹۷ اختصاص یافت که این اعتبار در سال ۱۳۹۹ محقق شد.

وزیری از اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه توانبخشی ایثارگران گلستان در سفر آقای رئیسی به گلستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر استانی تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و با تامین باقیمانده اعتبارات مصوب این مجتمع تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از یکهزار و ۱۸۰ خانواده ایثارگر سادات و اهل تسنن در اعیاد قربان و غدیر دیدار به عمل می‌آید، اظهار کرد: در ایام مبارک عید قربان و غدیر از یک هزار و ۱۸۰ خانواده معظم ایثارگر سادات و اهل تسنن توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی گلستان دیدار به عمل می‌آید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: استان گلستان دارای یک‌هزار و ۳۸۴ ایثارگر اهل تسنن و ۸۹۱ ایثارگر سادات است.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۸۷ نفر از ایثارگران گلستان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر از ایثارگران استان گلستان تحت پوشش بیمه همگانی هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۵ ب.ظ

دیدگاه