دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:مبلغ ۱۵۰۰میلیارد تومان عاید کشاورزان گلستانی از محل فروش علوفه و دانه های روغنی و غلات و صیفی جات شد

به گزارش گروه اقتصاد پایگاه خبری البرز گلستان دکتر مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان امروز به همرا معاونین و مدیر روابط عمومی خود در نشستی حضور پیدا کرد و ضمن تبین برنامه ای سازمان جهاد و برنامه های هفته دولت به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه نیز پاسخ داد.

دکتر مهاجر ابتدا ضمن تبریک روز خبرنگار خبرنگاران را زبان گویای مردم و امنتدار بسیار خوبی در انتقال درد مردم به مسئولین و پیشرفت راهکارهای مسئولین نامید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان  به نقد کشیدن کشاورزی را برای خود یک پتانسیل و فرصت دانست. و خواستار نقد منصفانه چالشهای این بخش را به گوش مسئولین برسانند.

وی در ادامه افزود :ما باجذب ۴۲۰ ناظر در سازمان جهاد یک تقسیم بندی بصورت پلاک بندی در استان اتفاق افتاد.و ۳۸۲هزار هکتار سطح سبز گندم مدیریت علمی شد.و در مبارزه با علفهای هرز هم اتفاق خوبی افتاد.

وی تاکید کرد: با مبارزه با علفهای هرز و نزول حداقل باران در زمان خوشه روی ساقه دهی و مبارزه به موقع با قارچ مسبب گردید گندم بسیار خوبی برداشت شد.

دکتر مهاجر در باره مقایسه تولیدات سال قبل و امسال تصریح کرد: سال گذشته ۷۴۰هزار تن تولید گندم داشتیم که ۶۰۱هزار هفتصد تن خریر تضمینی اتفاق افتاد در صورتی که امسال تا ۱میلیون یکصدهزار تن گندم تولید داشته ایم که تا دیروز ۸۹۰هزار تن خرید تضمینی اتفاق افتاد و پرونده آن دیروز بسته شد.

وی سپس حاصل این افزایش را سه اقدام تولید بذر اصلاح شده خوب و حداکثر استفاده بهره وری از حداقل آب موجود در استا ن و استفاده از کودهای شیمیای در زمانهای موثر نام برد.

مهاجر از خرید تضمینی ۴۲ هزار تن خرید جو  و خرید کلزا و سیب زمینی و گوجه که وجه خرید همه این محصولات توسط سازمان تعاون روستایی پرداخت شده است.

وی در خاتمه بیان داشت از محل علوفه دانه ای روغنی و غلات و صیفی جات ۱۵۰۰میلیارد تومان در آمد کشاورزان شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲ ب.ظ

دیدگاه