حسن زاده سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ازمردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها خبر داد

کدخبر:۶۱۲۷۱

البرزگلستان/مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها
سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها برنامه جدیدی است که دولت در سال اول کار خود آن را کلید زده است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده در جلسه شورای مدیران اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان که با حضور معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان ، رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان ، رئیس اتاق اصناف مرکز استان و رئیس خانه صنعت و معدن استان در محل سالن جلسات اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید ، گفت : مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها برنامه جدیدی است که دولت در سال اول کار خود با شجاعت و از خودگذشتگی آن را کلید زده است .
وی گفت: دولت در سال گذشته ۱۵.۶ میلیارد دلار یارانه برای ارز ۴۲۰۰ تومانی جهت تامین کالاهای اساسی پرداخت کرده که حدود ۳۱۲ هزار میلیارد تومان می شود و این در حالی بود که روند قیمت کالاها افزایشی بوده و با نارضایتی مردم همراه بود .
حسن زاده با بیان این که پیش بینی ها حاکی از این بود که دولت برای سال ۱۴۰۱ جهت تأمین کالاهای اساسی باید ۲۰ میلیارد دلار یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت کند ، گفت : پس از شیوع ویروس منحوس کرونا تمامی کشورهای دنیا بدنبال ذخایر استراتژیک رفته اند و تأمین کالاهای اساسی برای همه کشورها به یک چالش جدی تبدیل شد و از طرفی جنگ بین روسیه و اوکراین که بخش مهمی از کالاهای اساسی دنیا را تأمین می کنند سبب شد تا قیمت جهانی بسیاری از کالاهای اساسی بالا برود .
به گفته وی ، جلوگیری از قاچاق کالا ، از بین رفتن اختلاف قیمت ها و واقعی سازی قیمت ها از جمله مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح خواهد بود .

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶ ق.ظ

دیدگاه