حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی:بیش از ۹۰ درصد درامد های استان از محل درامد های مالیاتی تامین میشود/تعداد ۶۸ هزار مودی مالیاتی جدیدی درسال گذشته و۴ماه امسال شناسایی و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از فرار مالیاتی جلوگیری شد

کدخبر:۷۲۲۹۶

البرز گلستان/قربان حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار می شود، گفت: تعداد ۶۸ هزار مودی مالیاتی جدیدی در سال گدشته و ۴ماهه امسال شناسایی و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی  دریافت شد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد درامد های استان از محل درامد های مالیاتی تامین میشود که در دولت دوزادهم این مبلغ برای استان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که در دولت سیزدهم این رقم به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

حاجی مشهدی بیان کرد: عوارضی که از محل ارزش افزوده دریافت می شود به حساب شهرداریها و دهیاریها واریز می شود که مبلغ آن در چهار سال دولت دوازدهم ۵۸۰ میلیارد تومان و در دولت سیزدهم این رقم در دو سال دولت سیزدهم به ۵۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان ، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به حساب دهیاریها و شهرداری ها واریز شده است.

حاجی مشهدی گفت: مبارزه با فرار مالیاتی یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است و مردم نیز میتوانند با استفاده از سامانه ۱۵۲۶ فرارهای مالیاتی حتی استفاده نکردن از دستگاه های پز را اطلاع دهند.

وی افزود: از سهم یک درصد مالیاتی که برای وزرات بهداشت واریز شده در دولت دوازدهم ۹۰ میلیارد تومان و این رقم در دولت سیزدهم به مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان رسیده است .

حاجی مشهدی افزود: با آنکه نرخ مالیاتی تولید کنندگان کاهش یافته است اما درآمد های مالیاتی استان افزایش یافته است.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۴:۴۲ ب.ظ

دیدگاه