تاکیداداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان :برای پیشگیری از تصادفات جاده ای رانندگان در هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند

کدخبر:۶۰۸۶۱

البرزگلستان/برای پیشگیری از تصادفات جاده ای:
رانندگان در هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از رانندگان خواست که در هنگام تردد از جاده ها و برای جلوگیری از خطرات و تصادفات جاده ای؛ پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کرده تا با خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.
سلمان گل روز سه شنبه بمناسبت فرارسیدن۷ ادریبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل و به جهت ارتقای فرهنگ ایمنی رانندگی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل گفت: طبق بررسی های بعمل آمده، مهمترین عامل تصادفات جاده ای کشور و استان، عدم توجه به جلو بوده که از خستگی و خواب آلودگی نشات گرفته است.
وی، بیشترین ساعات بروز تصادفات جاده ای را بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۸ شب بیان کرد و از رانندگان خواست که در این ساعات با دقت و تمرکز بیشتری رانندگی کنند.
به گفته سلمان گل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به جهت وظایف ذاتی سازمانی، اقدام به برگزاری و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی، آموزشی و ایمن سازی فیزیکی راهها نموده تا فرهنگ ایمنی رانندگی در استان ارتقا یابد.
وی از جمله این برنامه ها را آموزش دانش آموزان حاشیه راهها برای عبور و مرور امن از جاده ها، نصب بشکه ها و علائم ترافیکی و چراغ های راهنمایی رانندگان بعنوان اقدامان فیزیکی، توزیع بروشورها، نصب بنرها و تهیه کتابچه های آموزشی بسته به گروه سنی دانش آموزان و …… بیان کرد.
روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۵:۱۳ ب.ظ

دیدگاه