معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان: بیش از بیست و دو هزار بازرسی بهداشتی در برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۱ در استان انجام شده است

کدخبر:۶۰۲۱۹

البرز گلستان/

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان: بیش از بیست و دو هزار بازرسی بهداشتی در برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۱ در استان انجام شده است* .

دکتر ناهید جعفری ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گزارش فعالیت بازرسین بهداشت محیط را در برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۱ اعلام کرد:

برنامه بسیج سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز ، اماکن پرتردد ، نظارت و کنترل رفتارهای پرخطر در راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ ، سوش اُمیکرون در نوروز ۱۴۰۱ و نظارت بر سامانه های آبرسانی، از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ آغاز ودر۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ خاتمه یافت.

این برنامه باحضور فعال بازرسین بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح از ۸ صبح تا ۸ شب در ساعت های اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل انجام شد.

در طی این برنامه۲۲۱۳۷ بازرسی از مراکزتهیه و توزیع و اماکن عمومی صورت گرفت و ازاین تعداد بازرسی ۶۵۰ مورد واحدهای صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و تعداد۱۶ واحد صنفی نیز پلمپ گردید.

مقدار۹۶۹۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شده گردید.

همچنین ۷۰۷۱ مورد کلرسنجی از آب شرب صورت گرفت و میزان ۶۶۴۱ مورد سنجش پرتابل جهت کنترل کیفی مواد غذایی توسط بازرسین در حین بازرسی صورت پذیرفت.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۵:۱۷ ب.ظ

دیدگاه