حسینی سرپرست اداره کل استاندارد گلستان از انجام ۶۶۳ بازرسی و ۶۰ نمونه برداری از واحدهای صنفی استان در طرح رمضان خبر داد

کدخبر:۶۰۶۸۴

البرزگلستان/در ماه رمضان ۶۶۳ واحد صنفی در گلستان بازرسی شد سرپرست اداره کل استاندارد گلستان از انجام ۶۶۳ بازرسی و ۶۰ نمونه برداری از واحدهای صنفی استان در طرح رمضان خبر داد. سید مهدی حسینی اظهار داشت: حسب ابلاغ سازمان ملی استاندارد، طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان، با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی و نظارت بر نحوه توزیع اقلام پر مصرف روزه داران در این ماه، در سطح شهرهای استان گلستان اجرا شد.
حسینی افزود: با شروع ماه مبارک رمضان، بازرسان این اداره کل با مراجعه به مراکز توزیع و فروش این اقلام که عمدتاً خوار و بار فروشی ها، سوپر مارکت ها و شیرینی فروشی ها می باشند، نحوه فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری و بویژه اقلام پرمصرف در این ماه را مورد بازرسی قرار می دهند.
وی با بیان این مطلب که: در قالب این طرح، ۶۰ فراورده پرمصرف در این ماه از سطح بازار خریداری و جهت آزمون به آزمایشگاه های مرتبط ارسال شده است گفت: این نمونه ها شامل انواع خرما، انواع پنیر، شیرینی آردی، زولبیا و بامیه و روغن دور ریز تولید آنها، انواع روغن خوراکی، شیر پاستوریزه، انواع سوسیس و کالباس و گوشت چرخ کرده می باشد.
دبیر شورای استاندارد گلستان در ادامه گفت: تا کنون و با گذشت ۱۵ روز از ماه مبارک رمضان، با به کارگیری ۲۵ نفر از بازرسان اداره کل و شرکتهای بازرسی همکار، مجموعاً ۶۶۳ واحد صنفی در سطح شهرستانهای استان مورد بازرسی قرار گرفته است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳ ق.ظ

دیدگاه