فرماندار گرگان در مراسم روز ملی دختر:در جامعه اسلامی زنان و دختران باید دارای فرصت برابر، مصونیت برابر و حقوق اجتماعی برابر باشند

به گزارش گروه جوان پایگاه خبری البرز گلستان به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز ملی دختر ،مراسمی با حضور بانوان دستگاه های اجرایی و نخبگان شهرستان گرگان در فرمانداری برگزار شد .

دکتریحیی خاکی” فرماندار در این مراسم با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز ملی دخترگفت: حضرت فاطمه معصومه(س) نماد پرهیزگاری، پارسایی، مبارزه و حق طلبی است و بدون تردید توجه به اهمیت و ضرورت این روز و فرصت آن، همچنین دقت به وضعیت دختران در جامعه برای اصلاح و بهبود آن، به عزم و اهتمام ملی نیاز است.

دکنر خاکی بیان داشت: توجه به برنامه ریزی درست و منطقی برای دختران جامعه، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار داشت: در جامعه اسلامی زنان و دختران باید دارای فرصت برابر، مصونیت برابر و حقوق اجتماعی برابر باشند.

فرماندار گفت: طبیعتاً توجه به ویژگی های زندگی حضرت معصومه(س) و نوع فعالیت اجتماعی و سیاسی آن حضرت بیانگر این نکته است که همواره آموزه های دینی و توجه به آموزه های قرآنی در جهت توسعه روابط اجتماعی کمک کننده است و بین اقشار جامعه و زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد .

وی افزود: آنچه که برایند فعالیت مذهبی، دینی و اجتماعی حضرت معصومه(س) است نشانگر ویژگی شخصیت ایشان به عنوان نماد پرهیزگاری، تقوا و پارسایی چمشگیر، مشهود و هویدا است.

فرماندار اظهار داشت: ما در بین زنان می توانیم نمادهایمان را که حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س)، حضرت معصومه(س) و حضرت زینب(س) و همه آنانی که در طول تاریخ و صدر اسلام زندگی کردند را شاخص قرار دهیم چرا که آنان در زندگی شخصی خود نماد پرهیزگاری، و در زندگی اجتماعی نماد مبارزه بودند .

خاکی بیان داشت : باید برنامه ریزی شود نقش و سهم دختران در خانواده، در زندگی اجتماعی، و نقش آنها در فعالیت های سیاسی، آموزشی و اقتصادی نیز مشخص شود و تأثیرپذیری ها نیز باید بر اساس یک سیاست درست تعریف شود.

وی افزود: در شهرستان گرگان باید تلاش شود مدیران دولتی بتوانند آنطور که باید نقش زنان و دختران را خوب تعریف نمایند چرا که باید زنان و دختران دارای مصونیت برابر باشند و حقوق اجتماعی و برابر آن ها حفظ شود.

دکتر خاکی با توجه به بیان وجود آسیب های اجتماعی در شهرستان گفت: شهرستان گرگان مملو از ۱۲ نقطه و آسیب اجتماعی می باشد که بعضی از آن به آسیب پذیری دختران برمی گردد و در جهت کاهش این نقاط باید توجه به این روز داشته باشم و مشارکت دختران در جهت کاهش آسیب ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر می باشد، چرا که توسعه اجتماعی می تواند کمک نماید تا ما بتوانیم گام به گام این آسیب ها را کاهش دهیم.

در پایان نیز با حضور فرمانداراز دختران نخبه و ورزشکار شهرستان تجلیل بعمل آمد .منبع /روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۰ ب.ظ

دیدگاه