حسینی، مدیرکل بنیادمسکن گلستان: پیش‌بینی ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین مسکن جوانان/۴ هزار زوج جوان گلستانی صاحبِ خانه می‌شوند

کدخبر:۶۰۳۵۲

البرزگلستان/

یکی از اقدامات قابل توجه بنیادمسکن استان گلستان این است که مسکن را از تقاضا خارج کرده و با طرح‌های ابتکاری مانند مسکن جوانان و امضای ۲۷ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلفی مانند سپاه نینوا و غیره به سراغ کسانی رفته ‌که تمایل به ساخت مسکن دارند.

یکی از طرح‌های ابتکاری بنیادمسکن گلستان، تامین و ساخت مسکن برای جوانان بوده که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است. با این اقدام، امروز متقاضیان مسکن در همه روستاهای استان شناسایی شدند تا برای خانه‌دار شدن آنان برنامه‌ریزی شود.

تامین مسکن جوانان، فرهنگیان و اقشار در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان اجرایی شده است. پس از فراخوان طرح مسکن جوانان بیش از ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر در استان در سامانه بنیادمسکن ثبت‌نام کردند که ۱۰ هزار و ۳۰۰ متقاضی روستایی و ۷ هزار متقاضی نیز در شهرهای کوچک ( با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر) بودند.

پس از بررسی متقاضیان روستایی حدود ۷۰ درصد واجد شرایط این طرح بودند که در فاز نخست ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت. ۲۰۰ روستای پرجمعیت و حاشیه شهرها در اولویت اجرای طرح مسکن جوانان قرار گرفتند که با توجه به تامین زمین در برخی روستاها، عملیات ساخت این واحدها در ۱۴۰ روستا آغاز شد.

ساخت مسکن جوانان، فرهنگیان و اقشار به سه روش خودمالک، انفرادی یا گروه ساخت و روش انبوه‌سازی ( بنیادساخت) برنامه‌ریزی شده است. در شیوه خودمالکی یکهزار و ۲۰۰ متقاضی وجود دارد که برای حدود یکهزار واحد پروانه صادر و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. ۸۰۰ واحدمسکونی نیز در قالب انفرادی یا گروه ساخت پیش‌بینی شده است که تهیه زمین و پرداخت تسهیلات به متقاضیان در حال انجام است. در روش انبوه‌سازی نیز احداث ۲ هزار واحد در دستور کار قرار گرفته است که برای یکهزار واحد پروانه صادر شد. عملیات ساخت در این شیوه آغاز شده و برخی واحدها تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. تلاش براین است تا در دو ماه آینده در روستاهای هدف این طرح، زمین موردنیاز تامین و کار ساخت آغاز شود.

برای ساخت مسکن جوانان، فرهنگیان و اقشار در روستاهای استان گلستان یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۵ درصد پیش‌بینی شده.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

دیدگاه