تشریح رهاورد سفر رئیس جمهور به استان گلستان در حوزه بنیادمسکن انقلاب لسلامی/بازنگری و تکمیل طرح‌های هادی مهم‌ترین مطالبه روستاییان

کدخبر:۵۹۵۶۶

البرز گلستان/

‍  تشریح رهاورد سفر رئیس جمهور به گلستان در حوزه بنیادمسکن/ بازنگری و تکمیل طرح‌های هادی مهم‌ترین مطالبه روستاییان

مهندس حسینی با تشریح رهاورد سفر رئیس جمهور به استان گلستان در حوزه بنیادمسکن گفت: در جریان این سفر اعتبارات خوبی برای حوزه توسعه و عمران روستایی پیش بینی شده است.

مهندس سیدمحمد حسینی در گفتگوی  سفر دولت مردمی و انقلابی به استان گلستان در حوزه بنیادمسکن اظهارکرد: قبل از این سفر جلسه‌های مختلف و متعددی پیرامون نیازمندی‌هایی که در حوزه توسعه روستایی وجود دارد، برگزار شد که یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده تکمیل و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان اصلی‌ترین مطالبه مردم روستا را در بخش اجرا و بازنگری طرح‌های هادی برشمرد و گفت: حدود ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان در روستاها سکونت دارند که باید زمینه را برای ماندگاری این جمعیت در روستاها با اجرای طرح‌های هادی و بازنگری در انها فراهم کنیم.

وی یکی دیگر از مصوبه‌های سفر رئیس جمهور در حوزه بنیادمسکن را تکمیل پروژه‌های بافت بااززش روستایی اعلام کرد و افزود: بخشی از روستاهای استان ظرفیت گردشگری و جذب گردشگر و مسافر را دارند که در این بخش ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شده است.

مهندس حسینی با بیان اینکه گلستان جزو ۵ استان حادثه‌خیز در کشور است، گفت: همه ساله شاهد وقوع حوادث مختلف طبیعی مانند رانش زمین، سیل و زلزله هستیم. در این بین حدود ۲۰۹ روستای استان گلستان در معرض خطر قرار دارند که طبق برنامه باید کار مطالعه و ایمن سازی ۶۰ روستا را تا پایان برنامه هفتم توسعه انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در این بخش نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی روستایی به تصویب رسیده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان خاطرنشان کرد: در سفر دولت مردمی دکتر رئیسی به استان گلستان خوشبختانه اعتبارات خوبی پیش بینی و مصوب شد که پس از تخصیص این منابع، توزیع شهرستانی آن را با هماهنگی مسئولان استانی انجام می‌دهیم تا سال آینده به سمت اجرای مصوبه‌های سفر دولت حرکت کنیم.

مهندس حسینی در ادامه با بیان اینکه در جریان سفر دولت و حضور وزیر‌ راه و شهرسازی هم اقدامات خوبی در استان آغاز شد، گفت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری و روستایی کارهای خوبی در استان انجام شد. با همکاری و هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان ساخت ۴۸۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در سایت آرامش شهر گرگان آغاز شد. تجهیز کارگاه این پروژه در حال انجام است و در مدت تعیین شده شاهد ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به شهروندان گرگانی خواهیم بود.

وی افزود: آغاز آماده‌سازی سایت ۴۸ هکتاری گرگان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز از دیگر اقدامات در جریان این سفر بود. زمین موردنظر از سوی راه و شهرسازی تامین شد و امور ماشین آلات بنیادمسکن در حال آماده سازی این سایت است، قرار است ۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در گرگان در این سایت احداث شود.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به آغاز ساخت ۴ هزار واحدمسکونی روستایی در سفر دولت به استان اظهارکرد: همزمان با سفر رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی ویژه جوانان و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه فرهنگیان به صورت متمرکز در روستای نصرآباد گرگان شروع شد.

وی اظهار امیدواری کرد با تامین تسهیلات ارزان قیمت، کمک‌های بلاعوض و هم چنین کمک‌های فنی در مدت کوتاهی شاهد ساخت و تکمیل این واحدهای مسکونی در استان باشیم.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۱ ق.ظ

دیدگاه