مدیر کل راهداری وحمل و نقل گلستان در هفته حمل و نقل خبر داد: جابجایی ۴٫۵ میلیون تن کالا وحمل و جابجایی یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از ابتدای سال تا کنون

کدخبر:۶۶۹۰۹

البرز گلستان/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴.۵ میلیون تن کالا و یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل در استان گلستان جابه‌جا شد.

 عادل مصدقی در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل، اظهار داشت: بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ راننده فعال در بخش حمل و نقل و مسافر از ابتدای امسال تاکنون  ۴٫۵ میلیون تن کالا و یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر حمل وجابه‌جا کردند.

وی افزود: در استان  گلستان ۱۵ هزار و ۷۶۰ نفر کارت هوشمند رانندگی باری و مسافری صادر شده و علاوه بر آن، ۱۳ هزار و ۵۴۷ ناوگان مسافری و باری فعال است‌.

مصدقی با اشاره به اغتشاشات اخیر و بی‌اعتنایی کامیون‌داران استان گلستان به این حوادث آن را نشانه هوشمندی و بصیرت رانندگان گلستان و ایستادگی آنان مقابل توطئه دشمنان دانست و تصریح کرد: رانندگان استان گلستان در آشوب‌های اخیر ثابت کردند که تسلیم خواسته دشمنان نخواهند شد و نمی‌گذراند توطئه‌های آشوب‌گران از مسیر آنان به ثمر بنشیند.

وی عنوانکرد: شرکت‌ها و صنوف وابسته به حمل و نقل در گلستان برای خدمت‌گذاری به مردم ثابت‌قدم هستند و با وجود مشکلات و کمبودهای اقتصادی، اجازه سوء‌استفاده را به دشمنان نخواهند داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان افزود: بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ راننده فعال در بخش حمل و نقل و مسافر از ابتدای امسال تاکنون ۴٫۵ میلیون تن کالا و یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر حمل و جابه‌جا کردند.

تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای کشور بدون وقفه ادامه دارد

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور هم در این مراسم گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای کشور با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای و منابع مالی بدون وقفه ادامه دارد.

مجید صباغ‌زاده تصریح کرد: در بخش حمل و نقل، جابه‌جایی کالا به خصوص کالاهای اساسی دارای اهمیت بسیار زیادی است که لازمه انجام آن، برخورداری از زیرساخت‌های کامل برای تردد است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا، گفت: افزایش ایمنی نقاط پرتصادف و اصلاح نقاط مستعد تصادف در اولویت کاری ما قرار دارد.

صباغ‌زاده تاکید کرد: در استان گلستان هم چند طرح مهم در دست اجرا است که تقاطع فاضل آباد و علی آباد کتول، تعریض بندرترکمن و علی آباد کتول به طول ۱۵ کیلومتر در حال انجام است که امیدواریم تا دهه فجر آن را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم، همچنین روشنایی در نقاط مه‌گیر به طول  ۱۸ کیلومتر در حال انجام است.

ناوگان حمل و نقل کشور احتیاج به نوسازی دارد

دبیر مجمع نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: توجه به رانندگان سبب پویایی اقتصاد کشور می شود و رانندگان یکی از مولفه‌های اصلی پویایی اقتصاد جامعه هستند و برای تسریع در رسیدن به اهداف توسعه‌ای جامعه باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت بخش حمل نقل فراهم شود.

امان‌قلیچ شادمهر افزود: ناوگان حمل و نقل کشور احتیاج به نوسازی دارد و اگر نقدینگی جامعه به این سمت هدایت شود، هزینه‌های رانندگان کاهش یافته و انگیزه خدمت در آنان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۸ ق.ظ

دیدگاه