سرهنگ محمود شهرکی رئیس پلیس راه استان گلستان گفت:۳۰درصد از علل اصلی تصادفات از ابتدای تیر ماه تا کنون به علت عدم توجه به جلو میباشد 

کدخبر:۷۱۹۳۲

۳۰درصد از علل اصلی تصادفات از ابتدای تیر ماه تا کنون به علت عدم توجه به جلو میباشد

البرز گلستان/سرهنگ محمود شهرکی رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: استفاده از تلفن همراه از علل شایع در هنگام تصادفات است و ۳۰ درصد از علل اصلی تصادفات از ابتدای تیرماه تاکنون مربوط به عدم توجه به جلو است.

سرهنگ محمود شهرکی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین علل تصادفات در سطح راههای برون شهری استان ، عدم توجه به جلو ناشی از تاخیر در رویت و مشاهده خطر است.

وی افزود: ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی صراحتا اعلام می‌دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می‌گردد می‌بایست خودداری نمایند.

سرهنگ شهرکی افزود: طی آنالیز و تجزیه و تحلیل تصادفات در تیر ماه ۱۴۰۲ عمده‌ترین علت و بالاترین درصد علل تامه تصادفات که حدود ۳۰ درصد است، مربوط به عدم توجه به جلو بوده است که عمده‌ترین فاکتور آن نیز استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان بیان داشت: با بررسی و آنالیز تصادفات و مشاهده و نگاه اجمالی به چند خودروی اطراف خود در حین رانندگی پی می بریم که حتما دو نفر از رانندگان در حال استفاده از تلفن همراه خود هستند که یا در حال مکالمه، ارسال پیام و یا بررسی فضای مجازی هستند که موجبات بروز تصادفات را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

دیدگاه