یادداشت رسیده/ از حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا احمدی از روحانیون انقلابی استان گلستان خطاب به جناب رئیس جمهور: اگر دولت بخواهد کاری را انجام دهد، می تواند

کد خبر،:۵۹۱۲۴

البرزگلستان/

جناب رئیس جمهور!

نظر مردم نسبت به اغلب مدیران نطام با توجه به اتفاقات نامیمونی که در دو دهه اخیر افتاده و سر رشته رانتخواری، دزدی، ویژه خواری، احتکار و… به برخی از مدیران ناسالم منتهی می شده، منفی است و به مدیران با دیده شبهه ناک می نگرند و اصل را بر منفی بودن می گذارند و این از منظر جامعه شناسی سیاسی و ازحیث امنیتی، بدترین حالتی هست که مردم، کارگزاران را قضاوت می کنند، و یکی از علل مهم در نافرمانی های مدنی در همین مولفه است. لذا بایستی ساحت حکمرانی را از لوث وجود برخی از مدیران و کارگزاران ناپاک، پاک سازید و مدیران پاکدست، خیرخواه، بااصالت، خداباور و قیامت اندیش و در یک کلام انقلابی را بکار گیرید

🔹حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا احمدی از روحانیون انقلابی استان گلستان در یادداشتی خطاب به جناب رئیس جمهور نوشت:

جناب رئیس جمهور!
اقدام انقلابی حضرتعالی در باز پس گیری سواحل دریا و تعیین ضرب الاجل و هماهنگی قوای عدلیه و مجریه یک حرکت ستودنی است.
مبارزه با هرگونه فساد و مفسده و نیز آزادسازی سواحل با “مدیریت قاطع” شما رفع ید گردید و به کاربری واقعی خود بازگشت که الحق و والانصاف بایستی به همه ی کسانی که تشریک مساعی داشتند و بالاخص شخص شخیص جنابعالی بعنوان رئیس جمهور مردمی و انقلابی و نیز همراهی دستگاه عدلیه دستمریزاد گفت.

🔴جناب رئیس جمهور!
مردم هوشیار، تحلیل گر و انقلابی ایران اسلامی با مشاهده اقدامات انجام شده انقلابی، ضمن قدر دانی در موضوع سواحل؛ اما می گویند:
۱٫ اگر دولت بخواهد کاری را انجام دهد، می تواند.
۲٫ دولت برای حفظ بیت المال اقدام بزرگی را انجام داد و از حمایت مردم برخوردار شد اما مستحضرید ضمن آن که کاربزرگی انجام شداما اگر در هریک از اقدامات دولت، نفعی نصیب مردم نگردد و مشکل معیشتی آنان رفع نشود تحلیل و تفسیر مردم چیز دیگری خواهد بود زیرا الان دغدغه مردم محروم ماندن از حداقل های زندگی است. لذا مردم وقتی شادمان تر می شوند که منافعی از این گونه اقدامات نصیب آنان گردد و می گویند آقای رئیسی!  قاطع تر، مصمم تر و شجاعانه تر به اصلاح وضعیت تورم و گرانی در جمیع جهات بپردازید چرا که مردم از تبعیض و گرانی خسته شده اند.
۳٫ مردم می دانند که کشور در شرایط “جنگ اقتصادی” است، [ البته خوب است که برخی از دولتمردان هم این احساس مردم را ادراک کنند] و همین مردم تحمل مرارت می کنند اما هرگز ظلم و تبعیض را تاب نمی اورند و از اینکه عده ای منابع ملی و مادی کشور را به غارت برده و بهره مند گردند و آنان در عسروحرج زندگی کنند خسته اند؛ از شخص شما انتظار دارند با صلابت ببیشتر به موضوع مسببین و عناصر فاسد شرایط بغرنج گرانی بپردازید و ریشه آنان(رانتخواران، محتکران و …) را در سازمانهای تحت الامر دولت بخشکانید.

🔷باور بفرمایید بخشی از جامعه و ولی نعمتان شما قدرت خرید نان، کفش و لباس را از دست داده اند و شک نداریم که شما بهتر از همه می دانید و از آن در رنج گران هستید.
قیمت سرسام آور و افسارگسیخته مایحتاج اولیه مردم  از جمله برنج، مرغ، تخم مرغ، گوشت، دارو و درمان، اجاره بهای مسکن و… که عمدتا هم در دست دولت هست پشت مردم وبخصوص طبقه ضعیف جامعه را خم کرده است.
🔹تردید نکنید که برخی از بانیان وضعیت موجود هنوز گاهی بر سر یک میز با شما یا همکارانتان در ساختار طولی دولت نشسته، و از همه بدتر متولی امور هستند و حال آنکه هرگز با شما و اندیشه انقلابی تان را (بدلیل تفکر و اندیشه سیاسی تان که با آراء امامین انقلاب تنظیم است)، همراهی نخواهند کرد و حاضر نیستند برای موفقیت تان قدم از قدم بردارند.
مدیران خاطی و دست اندازان به حقوق عمومی را فوری عزل کنید.و کسانی که اقدامات آنان تا مرز مبارزه با امنیت ملی پیشرفته را مجازات سخت کنید.
مردم می پرسند؛ چرا نظام این همه مماشات می کند و احکام اسلامی را به اجرا در نمی آورد و خاطی را (وفق قانون) در ملاءعام شلاق نمی زند، حبس نمی کند و یا تنبیه سخت نمی کند.؟  تا مایه عبرت دیگران شود.
چنانکه نقلی از “سوده همدانی” در خطابی محکم به معاویه از اقدام انقلابی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در تاریخ اسلام ثبت است، و او خطاب به معاویه گفته است:
“ای معاویه! فرماندار امام علی علیه‌السلام در همدان چند کیلو گندم از من اضافه گرفت، به کوفه رفتم وقتی رسیدم که امیرالمومنین علی علیه‌السلام برای نماز مغرب بپا خاسته بود. تا مرا دید نشست و فرمود: حاجتی داری؟
ماجرا را شرح دادم، و گفتم
چند کیلو گندم مهم نیست، می‌ترسم فرماندار تو به سوی تجاوز و رشوه‌خواری پیش رفته و آبروی حکومت اسلامی خدشه‌دار شود.
امام علی علیه‌السلام با شنیدن سخنان من گریست و گفت:
خدایا تو گواهی که من آن ها را برای ستم به مردم دعوت نکردم.
سپس قطعه پوستی گرفت و بر روی آن نوشت:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
… دلیل روشنی از طرف پروردگارتان برای شما آمده است؛ بنابراین، حق پیم

انه و وزن را ادا کنید! و از اموال مردم چیزی نکاهید! و در روی زمین، بعد از آن که (در پرتو ایمان و دعوت انبیاء) اصلاح شده است، فساد نکنید!
سپس دستور داد که:
کارهای فرمانداری خود را بررسی و جمع‌آوری کن، تو را عزل کردم و به زودی فرماندار جدید خواهد آمد، و همه چیز را از تو تحویل خواهد گرفت.
نامه را به من داد، نه آن را بست، و نه لاک و مُهر کرد، بلافاصله پس از بازگشت من به «شهر همدان» فرماندار عزل و دیگری به جای او آمد.”
[سفینه البحار، ج۱، ص۶۷۱]

آقای رئیس جمهور!
🔶در یک سخن مشهور فرموده اید که از مسببین وضعیت موجود در مدیریت ها استفاده نشود.
واقعا؛ سخن به حقی گفته اید؛ اما دستور داده و ضرب الاجلی تعیین نمایید تا بررسی شود که آیا به توصیه تاکیدی شما عمل شده است یا اینکه توجهی به آن اعمال نگردیده است؛ و اگر حتی موردی گزارش دریافت کردید که به دستور شما بی اعتنایی شده است؛ هم فرد منصوب کننده و هم فرد منصوب شده را عزل نمایید که این اقدام شما، ساحل امید را برای مردم در کنار دریای متلاطم یاس آفرین، به آحاد مردم اهداء خواهد کرد.

آقای رئیس جمهور رئیسی!

🔶  اگر می خواهید مطابق انتظار مقام معظم رهبری در (بیانیه ی گام دوم)، انقلاب اسلامی، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و بسترساز ظهور گردد و اگر می خواهید الگوی دولت دینی را به جهان ارائه دهید؛ قاطعانه
دستور دهید و مراقبت فرمایید؛ بساط مدیریت سوداگر لیبرالیزم یک بار برای همیشه برچیده شود و مدیریت جهادی و انقلابی را اعمال فرمایید زیرا آسیب شناسی ها نشان می دهد که “ما انقلاب کرده ایم اما در اداره کشور، انقلابی عمل نکرده ایم” بطوریکه در تاریخ انقلاب، یکبار امام خمینی(ره) را به فریاد و اعتذار وادار کرد وفرمود:” که انقلاب کرده ایم و هنوز ادارات ما طاغوت زده است”.
فریادهای ان بزرگوار را جدی نگرفتیم و انقلابی عمل نکردیم تا اینکه امام خامنه ای سالهایی پس از آن، در یک نطق فرمودند: “من یک انقلابی ام و دیپلمات نیستم” تا بلکه مجریان، انقلابی عمل کنند. لهذا کلام امامین انقلاب را نصب العین خود و دولتمردان قرار دهید و تفکر انقلابی را جایگزین اشرافیگری و لیبرالیزم و دلباخته غرب [که درصد بالایی در تاروپود سازمانها نفوذ کرده، و آثار نامبارک مدیریت آنان در تمامی حوزات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی مشهود و غیرقابل دفاع هست،] نمائید.

🔴جناب آقای رئیسی!

تجربه تلخ دولت های گذشته نشان می دهد که برخی از مدیران ارشد از اعتماد رییس دولت سوء استفاده کرده و بجای اینکه خود را در طول ریاست جمهوری تعریف کنند با زیرکی تمام اعتماد شخص ریاست جمهور را بخود جلب کرده و در عرض منتخب ملت به تعیین خط مشی گذاری پرداخته و شبکه ملی اجرایی را مدیریت کرده اند و متاسفانه برخی از مدیران صفی نیز بیش از آنکه با شخص رییس جمهور هماهنگ شوند برای بقاء و استمرار حضور در قدرت با قرارگاه سایه هماهنگ شده اند لهذا نگذارید قرارگاهی در عرض مقام اول اجرایی کشور و در کنارتان شکل بگیرد و در عرض شما تمشیت امور را عهده دار گردند.
کافی است به اطرافیان روسای دولت های گذشته نیم نگاهی بیاندازیدو این ادعا را تصدیق خواهید کرد.

و امروز شما افرادی را که در کنارتان دارید که خود را هم عرض شما تصور می کنند، آنان را شناسایی نمایید و نگذارید تصور واهی آنان به تصدیق بیانجامد.شما رئیس جمهور منتخب ملت ایران بوده و مطابق قانون در تعیین خط مشی گزاری کلان، کارامد و اثربخس منطبق با قانون اساسی و براساس نگره مدیریت نوین و استراتژیک عمل کنید.
اولویت ها را احصاء و معیشت مردم را از یک سو و مبارزه با فساد را از دیگر سو در صدر برنامه تان قرار دهید تا بر میزان محبوبیت تان افزوده و امید به نظام اسلامی را تضمین نمایید. و البته اگر چنین اتفاق گواریی محقق شود انقلاب اسلامی به اهداف بلند خود دست خواهد یافت.

🔶جناب رییس جمهور!
رهبری معظم انقلاب، فرزندان خود را از فعالیت در حوزه اقتصاد منع کردند و این خود سیره ای حکیمانه و الگویی برای همه مدیران انقلابی است که اطرافیان را از ورود به حوزه اقتصاد برحذر دارند و شما به عنوان رییس دولت سیزدهم از همه همکاران خود (از صدر تا ساقه) در دولت التزام بگیرید تا خود و همه افراد مربوط به آنان از حوزه اقتصاد بخصوص از واردات و صادرات فاصله بگیرند زیرا تجربه دولت های قبلی عبرت آموز است؛ متاسفانه در دولت های گذشته برخی از دولتمردان خانوادگی وارد مسائل کلان رانتی شده و در واردات و صادرات تبهکارانه اقدام کردند و مسبب گرانی های کمر شکن گردیده و هنوز برخی از آنان در بدنه سازمانهای اداری حضور دارند.[بیان غمبار آن بدرازا می کشد]
مع الاسف نظر مردم نسبت به اغلب مدیران نطام با توجه به اتفاقات نامیمونی که در دو دهه اخیر افتاده و سر رشته رانتخواری، دزدی، ویژه خواری، احتکار و… به برخی از مدیران ناسالم منتهی می شده، منفی است و به مدیران با دیده شبهه ناک می نگرند و اصل را

بر منفی بودن می گذارند و این از منظر جامعه شناسی سیاسی و ازحیث امنیتی، بدترین حالتی هست که مردم، کارگزاران را قضاوت می کنند، و یکی از علل مهم در نافرمانی های مدنی در همین مولفه است. لذا بایستی ساحت حکمرانی را از لوث وجود برخی از مدیران و کارگزاران ناپاک، پاک سازید و مدیران پاکدست، خیرخواه، بااصالت، خداباور و قیامت اندیش و در یک کلام انقلابی را بکار گیرید و آنرا در همه ی سازمانها مستقر در صف تسری دهید تا در یک بازه ی زمانی، مردم حساب “خادم از خائن” را جدا ساخته و به مدیران مثبت بیاندیشند و اگر چنین نگرشی در جامعه پدیدار شد و مردم شخصیت خالص و مخلص مدیران را دریافتند به او محبت می کرده و همراهی می کنند و موجب رویش نسل انقلابی خواهد شد و الا فلا؛ چنانکه در ایام حیات شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی دیدیم که مردم بطور عام به او تکیه می کردند و پس از شهادت آن سردار بزرگ، رود رود اشک ریختند.
مردم ایران اسلامی قدردان خادمان پاکدست خویشند و برعم کاستی ها، نامهربانی ها و فضای مسموم تبلیعاتی علیه نظام و رهبری، به رهبرشان عشق می ورزند و به انقلاب شان علاقه نشان می دهند و اخرین نمایش آنان حضور باشکوه آنان در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ۱۴۰۰ بود که حضور سبزشان چشم دنیا را خیره کرد.

 انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۷:۰۳ ق.ظ

دیدگاه