دکتر صادقلو استاندار گلستان:سند آمایش استان به عنوان میراثی اساسی و گرانبها از نظر نرم افزاری برای آیندگان باقی می ماند

البرز گلستان/دکتر حسن صادقلو ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان که با حضور معاونین وی و پیشقدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران اجرائی استان برگزار شد اظهار داشت: سند آمایش نقشه راه استان گلستان است و ایدئولوژی اقدام و مسیر اقدام و عمل دستگاه‌های اجرائی استان را مشخص می‌کند و اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: در دیدار با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بر تدوین این سند آمایش استانی تاکید شده و این سند در استان گلستان تدوین شده و باید آن را بررسی و تکمیل کرد.

وی تاکید کرد: سند آمایش به عنوان میراثی اساسی و گرانبها از نظر نرم افزاری خواهد بود که برای ایندگان باقی می ماند.

استاندار گلستان تصریح کرد: در ۲ هفته آینده باید همه دستگاه های اجرائی استان گلستان این سند را بازبینی کرده و نظرات و نکات خود را ارائه کنند و برنامه‌ریزی برای آینده استان براساس این سند خواهد بود.

صادقلو افزود: پیوست آمار و وضعیت سال های ۹۴ و ۹۵ نیز باید به این سند افزوده شود و باید اقدامات و کارهائی که در این چند سال شده را به مردم ارائه کنیم و باید آمارهای ارائه شده راستی آزمائی شده تا مردم اعتماد بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: موضوع استان مجازی نیز باید در سند آمایش مورد توجه قرار گیرد و باید از ظرفیت‌ها و خدمات مجازی که بیش از ۷۰۰ تا یک‌هزار خدمات است در استان استفاده کرد.

دکترصادقلو همگرایی اقوام را از دیگر مزیت های فرهنگی در استان برشمرد و افزود: گلستان رنگین کمان اقوام است و باید به این مسئله توجه شود. علاوه براین در سند آمایش در افق منطقه آزاد شهرک متالوژی دیده نشد در حالیکه یکی از اساسی ترین موضوعات است.

دکترصادقلو گفت: موضوع الگوی کشت و اصلاح وضعیت کشاورزی نیز باید در استان گلستان مورد توجه باشد و دانش بومی استان نیز باید در سند آمایش دیده شده و توسعه روستاها برپایه درآمد پایدار نیز باید مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: در این راستا تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفان امضاء شده که برای دانش‌های بومی در روستاها تا سقف ۲۰ میلیارد ریال، تسهیلات پرداخت می‌شود که ۵ درصد آن را بنیاد مستضعفان، ۵ درصد را دفتر روستائی ریاست جمهوری و ۵ درصد را استانداری تعهد می‌کند.

استاندار گلستان افزود: توجه به موضوع دانش بنیانی طرح ها و برنامه ششم توسعه نیز باید در تدوین سند آمایش درنظر گرفته شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۰ ب.ظ

دیدگاه