دکتر زنگانه استاندارگلستان:بیش از۱۱۰ طرح برای رفع چالش های استان در سفر رئیس جمهور به گلستان آماده شد

کد خبر:۵۸۹۳۹

البرزگلستان/

استاندار گلستان اظهار کرد : تا به امروز هدف ما در انتصابات استفاده از نیروهای بومی و نخبگان استان بوده است و مطالبات مردم نقشه راه مدیریت استان را تعیین می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه شنبه ۲۳ بهمن در برنامه تلویزیونی حرف حساب سیمای مرکز استان ضمن تقدیر از حضور مردم در مراسم گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمان حضور در استانداری گلستان و همچنین برنامه های پیش رو تصریح کرد:استخراج آخرین اسناد توسعه استان یکی از نخستین اقدامات صورت گرفته بود و اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ استان و برنامه‌های برش بخشی در ۳۰ محور در حال تدوین است و تلاش داریم تا مردم محوری پایه و اساس اقدامات باشد.

وی افزود: پیشرفت عادلانه و پایدار با نگاه متوازن به تمام شهرستانها از اهداف برنامه ریزی است و الگوی موفق بنیاد علوی در شهرستان مراوه تپه باعث شده این الگو را در انبارالوم و وشمگیر نیز تعمیم دهیم .

استاندار گلستان گفت: هدف ما روستا محوری است به گونه ای که تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ تمامی بیش از هزار روستای استان با استفاده از مزیت های موجود در هر روستا زمینه ایجاد توسعه روستا فراهم آید و در این مسیر تا کنون مزیت های ۱۷۰ روستا استخراج شده و تلاش داریم زمینه رشد روستاها را فراهم نماییم.

دکتر زنگانه یادآور شد: از زمان حضور در استان با مشارکت و حضور در تمامی شوراها، کارگروه ها و کمیته های تخصصی ضمن اشراف کامل به موضوعات استان در زمینه برنامه ریزی توسعه قاطعیت تصمیم‌گیری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تلاش برای رفع موانع تولید بگونه‌ای بوده که طی سه ماه گذشته ۳۶۵ میلیارد تومان در زمینه رونق تولید و ۲۰ میلیارد تومان در زمینه بازسازی و نوسازی به صنایع اعطا شده است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: ۱۷۰ پرونده کاربری طرح های تولیدی و اشتغالی استان در کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی قرار گرفته است.

دکتر زنگانه تاکید کرد: با توجه به تولیدات ۳۰ میلیارد تومانی در بنادر حاشیه دریای خزر اتصال خط آهن شمال به جنوب و ایجاد سایت پشتیبان از محور اینچه برون به شاهرود بهترین راه مواصلاتی است که البته نیازمند ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ و بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی در سفر ریاست جمهوری به گلستان زمینه های آن را تسریع کنیم.

وی افزود: پیش از استقرار دولت سیزدهم در استان گلستان منطقه آزاد اینچه برون گلستان تنها در حد یک مصوبه بود و پس از آن ضمن تعیین مدیر اجرایی در حال حاضر زمینه تصویب اساسنامه و پس از آن شکل گیری هیئت مدیره در حال انجام است و تلاش داریم به زودی دفتر منطقه آزاد اینچه برون گلستان را در گرگان راه اندازی و با فازبندی ، این پروژه را به پیش ببریم که البته در این زمینه نیز در سفر ریاست جمهوری مصوبات خوبی در راه است.

استاندار گلستان گفت: طرح گردشگری آشوراده به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم مورد توجه است و تلاش داریم با استفاده از حمایت شورا های نظارتی هرچه سریع‌تر زمینه اجرای این طرح بزرگ در جزیره آشوراده و سایت پشتیبان را فراهم کنیم و البته گلستان علاوه بر جزیره آشوراده فرصت‌های گردشگری بی نظیری دارد که بخش خصوصی و بانک ها تمایل به مشارکت در آن‌ها را از خود نشان داده‌اند.

دکتر زنگانه اظهار کرد: در زمینه مدیریت ریزگردها یک کانون ۳ هزار هکتاری در گمیشان و همچنین خشک شدن خلیج گرگان به دلیل عدم لایروبی کانال های آبرسان در حال بررسی و اقدام است. مقرر گردیده از محل اعتبارات مدیریت بحران بر اساس برنامه استراتژیک ستاد تالاب‌های کشور و دستور وزیر راه و شهرسازی مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت اولیه برای لایروبی کانال ها تخصیص یابد و همچنین موضوعات و مسائل علاج بخشی خلیج گرگان و گردشگری جزیره آشوراده در شورای راهبری میانکاله فیمابین دو استان گلستان و مازندران مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای مقابله با خاموشی ها و پیشگیری از سرقت کابلهای برق اقداماتی توسط مدیریت راهداری و شرکت برق استان انجام شده که نیازمند بازنگری است و البته دستورات لازم در این زمینه صادر شده است.

استاندار گلستان گفت: با توجه به قریب ۹۰ هزار سهامدار پتروشیمی مهمترین اقدام رفع موانع حقوقی و راه‌اندازی هر چه زودتر این مجتمع است که البته جلساتی با سرمایه‌گذاران قبلی و فعلی منعقد شده و تلاش داریم سهم این پروژه از صندوق توسعه ملی به مبلغ ۲۷۷ میلیون یورو را احیا نموده و با حمایت های معاون اجرایی رئیس جمهور ، معاون اول رئیس جمهور ، وزرا و مجمع نمایندگان استان هر چه زودتر این پروژه را وارد فاز اجرایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نیاز استان در زمینه تامین آب شرب ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه است و گلستان جز معدود استان‌هایی است که ۹۰ درصد آب شرب آن از منابع زیرزمینی تامین می‌شود احداث مخازن و چاه ها و خرید آب کشاورزی اقدامات کوتاه مدتی است که می تواند زمینه کم آبی در تابستان آینده را مرتفع سازد در اقدامی میان مدت پیگیر احداث آب شیرین کن برای تامین آب برخی از شهرها هستیم و همچنین در اقدام بلند مدت پروژه سدهای استان را دنبال می‌کنیم و برای مثال تلاش داریم کسری ۲ هزار میلیاردی سد نرماب را جهت جابجایی روستاها ،ایجاد شبکه تسویه و شبکه انتقال را در سفر رئیس جمهور به گلستان و بودجه سنواتی مورد توجه قرار دهیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: ۱۱۰ طرح برای رفع چالش های استان در سفر رئیس جمهور به گلستان آماده شده است که امیدواریم بتواند زمینه رفع عقب‌ ماندگی‌های استان را ایجاد نماید.

دکتر زنگانه گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک، اجرای فاصله گذاری اجتماعی و تزریق هر سه دز واکسن می تواند ایمنی جامعه را در مقابل بیماری کرونا افزایش دهد و از تمامی مردم شریف استان می‌خواهم همکاری لازم را با کادر درمان داشته باشند.

وی یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی موظفند ساعت اداری سه‌شنبه های خود را به ملاقات مردمی و پاسخگویی به مردم اختصاص دهند و در کنار آن ایجاد میز خدمت در مصلا های نماز جمعه تاثیر بسزایی در خدمت‌رسانی به مردم دارد.

استاندار گلستان گفت: ۸۰ هزار نفر از مردم استان فاقد هرگونه بیمه هستند که با همکاری بیمه سلامت در طرح شهید دکتر عباسی تلاش داریم انها را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم.

دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: بر اساس طرح نهضت ملی مسکن مقرر گردیده طی ۴ سال قریب به ۹۴ هزار واحد مسکونی در استان احداث شود که تاکنون ۲۰۰ هکتار معادل نیمی از زمینی که برای سال اول و اجرای طرح نیاز است تملک شده است این زمین با استفاده از اراضی بنیاد مستضعفان و اراضی مازاد دستگاهها، زمین‌های روستایی و غیره تامین گردیده است و واجدین شرایط نیز با ثبت نام در این طرح مشارکت کردند همچنین از این محل اقدام به ساخت مسکن محرومین با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد علوی، کمیته امداد امام خمینی، بانک ها ، سپاه و بسیج سازندگی نموده‌ایم.

وی افزود: جلسات تنظیم بازار با همکاری همه دستگاه‌ها ، قرارگاه ۱۷ ربیع ، جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات به منظور پایش و نظارت بر بازار به صورت مرتب برگزار می شود.

استاندار گلستان گفت: مردم جهت تامین کالاهای استراتژیک و مورد نیاز شب عید هیچ گونه نگرانی نداشته باشند چرا که ذخیره‌سازی مناسبی در زمینه مرغ ، تخم مرغ، غلات، میوه و غیره صورت گرفته است.

دکتر زنگانه اظهار کرد: خوشبختانه تفاهم‌نامه های مناسبی با هلدینگ‌های بزرگ کشوری منعقد گردیده و برای نمونه تفاهم نامه ۷۰۰ میلیارد تومانی مابین بنیاد برکت شیلات گلستان و استانداری گلستان جهت پرورش ماهی در قفس با ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار نفر منعقد گردیده است و همچنین تلاش داریم علاوه بر فاز ۴ هزار هکتاری مجتمع پرورش میگو که در حال حاضر فعال است فاز ۶ هزار هکتاری این مجتمع و همچنین مجتمع ۵۰۰ هکتاری ماهیان خاویاری را هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی استان که زمینه تثبیت خاک و افزایش بهره‌وری را فراهم می آورد در دستور کار بوده که تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار و آن اجرایی شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۴:۵۶ ب.ظ

دیدگاه