رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان :با تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه برون در مجلس استان گلستان در یک جهش بزرگ اقتصادی قرار می گیرد

به گزارش گروه اقتصاد پایگاه خبری البرز گلستان به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گلستان مراسمی با حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان و مرگدری معاون برنامه ریزی ومهندس قوانلو مدیر کل صنعت و معدن وجارت و بهرامی رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان گلستان و جمع کثیری از افراد اتاق بازرگانی و فعالین اقتصادی در سالن دانشگاه ازاد گرگان برگزار گردید.
در این همایش ابتدا مهندس قوانلو زئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان ضمن تجلیل از بازرگانان و فعالین اقتصادی استان گلستان در باره تلاش دستگاه دپلماسی در انرزی هسته ای ونقش آن و فوائد آن برای تولیدکنندگان بیان داشت: بزرگترین دست اورد برای تولید کنندگان و صنعتکارن همین تلاش دستگاه دیپلماسی بوده که توانشسته این سد بزرگ را بشکند و بزودی عواید نصیب این ملت بزرگوار و تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی خواهد شد .
وی در دامه افزود: استان گلستان در سال۹۳توانسته است ۱۰۰پرورانه بهره برداری با ۱۵۲ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۴۰نفر شرایط را ایجاد کند که این به مبلغ کل بودجه عمرانی در استان می باشد.
مهندس قوانلورتبه صنعت استان گلستان رادر سطح کشور رتبه ۱۷ اعلام نموده ضمن اینکه در همین سال ۳۳۶جواز تاسیس با ۱۴ درصد رشت با ۱۱۷ میلیارد تومان در سطح کشور رتبه ۱۷ کسب نمودیم .
وی همچنین در باره صادرات غیر نفتی استان تصریح نمود: ۳۷۰میلیون دلار ما صادرات غیر نفتی داشته ایم که ۳۰درصد در این زمینه رشد داشته ایم و رتبه سوم بعد از سیستان و خوزستان را بدست آوردیم .
قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان در باره عملکرد ۴ماهه ۹۴ بیان نمود: چهار ماه سال ۹۴ شاخصه های بهبود پیدا کرده و در این مدت ۲۸ پروانه بهره برداری صادر شده وبا سرمایه گذاری حدود ۴۵میلیارد تومان و اشتغال ۳۷۵ نفر با رتبه ۱۷ در کشور می باشد .
وی در ادامه در باره صدور جواز در ۴ ماهه سال ۹۴ تعداد جواز ۱۱۰ جواز اعلام نمود که با سرمایه گذاری ۲۲۵۰میلیارد تومان و رشد ۱۶ درصدی رتبه ۴کشور بدست اورده. همچنین صادرات غیر نفتی ۱۱۰میلیون دلار با ۱۶درصد رشد وهمچنین در این مدت ۵۰۰میلیون تومان حقوق دولتی عوارض از تبصره ۳ ماده ۶ با رشد ۸۰۰درصدی که در سال ۹۳ به سال ۹۲ نیز رشد ۳۰۰درصدی داشتیم.
وی در باره منطقه آزاد اینچه برون اعلام نمودکه: لایحه منطقه آزاد اینچه برون ا گر در مجلس به تصویب برسد استان در یک جهش بزرگ اقتصادی قرار می گیرد و همچنین فولاد ۲میلیون تنی پیمانکار شروع بکار کرده و گزارش فنی آمده است که با ۲۳۰۰میلیاردتومان و اشتغال مستقیم ۳۰۰۰نفر می تواند بزرگترین حرکت تولیدی و اقتصادی در استان باشد.
مهندس قوانلو همچنین هدف سال ۹۴ را اجرائی شدن قانون رفع موانع تولید نام برد.
رئیس سازمان صنعت و معدن وتجارت همچنین برای رفع موانع تولید و رونق پایدار با ۳۲ قانون وماده اعلام نمود که: از جمله تهاتر بدهی دولت وبخش خصوصی ( هم بدهکار و هم طلبکار هستند) همچنین هزینه تحقیقاتی و پژوهشی ۵۰درصد توسط دولت پرداخت شود و امتیازی نیز برای دولت شود و تسهیل در مطالبات بانکها و تامین سرمایه در گردش و مهمترین بخش آن در ماده ۱۳۲مالیتهای مستقیم که از سال ۹۵ به مدت ۵سال با ضریب مالیاتی صفر و در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۰سال و در شهرکهای صنعتی کمتر توسعه یافته ۱۲ سال معافیت مالیاتی دارند همچنین در ماده ۳۱ تمامی هزینه ای پژوهشی و علمی تا سقف ۱۰درصد از پرداخت مالیات معاف می باشند.
وی درخاتمه اعلام نمود که متولی این مراسم بخش خصوصی خانه صنعتت و معدن می باشد و از مدیر آن بهرامی تقدیر و تشکر نمود و اعلام نمودکه : در بخش صنعت و معدن به اندازه کل بودجه های دولتی سرمایه گذاری شده و انشااله روزی شود که استان گلستان با ایجاداین ۴طرح بزرگ جزء ۱۰استان برتر کشور شود که این ظرفیت وجود دارد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۴ ب.ظ

دیدگاه