بزرگترین داروخانه شمال کشور با حضوردبیرکل هلال احمر کشور و استانداردر هلال احمر گلستان افتتاح شد

کدخبر:۵۴۶۳۳

داروخانه و انبار دارویی جمعیت هلال احمر گلستان روز پنجشنبه با حضور”محمدحسن قوسیان‌مقدم” دبیرکل هلال احمر کشور،”مجتبی اکبری”مشاور دبیرکل،”هادی حق‌شناس”استاندار، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در شهر گرگان افتتاح شد.

به گزارش البرز گلستان به نقل از ایرنا، این داروخانه که بزرگترین داروخانه شمال کشور است در جنب داروخانه سابق جمعیت هلال احمر گرگان واقع شده و انبار دارویی در داخل محوطه جمعیت هلال احمر استان (پشت داروخانه جدید) احداث شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در این خصوص گفت: این داروخانه در واقع بخشی از فعالیت‌های هلال احمر کشور در کنار فعالیت‌هایی همچون انواع امداد و نجات، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آسیب دیدگان در حوادث غیرمترقبه، فرهنگی و اجتماعی است.

فرهاد میقانی به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مساحت این داروخانه ۴۵۰ مترمربع است که با افزایش گیشه‌های تحویل نسخه و دارو و افزایش تعداد نیروهای خدمت رسان، امورات مراجعه کنندگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: انبار دارویی به متراژ ۲۵۰ مترمربع به عنوان ذخیره‌گاه دارویی گلستان در مواقع بحرانی و حساس احداث شده است.

وی یادآور شد: برای ساخت این داروخانه و انبار دارویی در مجموع ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته میقانی قوسیان‌مقدم در حاشیه افتتاح این داروخانه و انبار دارویی از ساختمان بهسازی شده کلینیک تخصصی و فوق تخصصی پیامبر اعظم (ص) هلال احمر استان در کنار این داروخانه که چهار میلیارد ریال برای آن هزینه شده، بازدید کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: دبیرکل این جمعیت روز گذشته در اولین روز سفر ۲ روزه خود به گلستان، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ایمر از توابع شهرستان گنبدکاووس را افتتاح کرد.

میقانی بیان داشت: زمین این پایگاه ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع است که ۲۳۰ مترمربع آن عیان در نظر گرفته شده و برای ساخت آن ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن توسط خیری به نام”حمید چپرلی” پرداخت و مابقی از محل اعتبارات ملی و استانی تامین اعتبار شده است.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴ ب.ظ

دیدگاه