استاندار گلستان درجلسه شورای مهارت استان: منابع انسانی آموزش دیده وماهر ازطریق فرا گیری آموزش های مهارتی، بیشترین بازدهی رادارند

کدحبر:۵۳۹۱۱

استاندار گلستان گفت: امروزه مهارت آموزی می­تواند در ایجاد اشتغال پایدار و مولد و تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی مهم ایفا می کند.

 به گزارش البرز گلستان ، دکتر هادی حق شناس، در دومین جلسه شورای مهارت استان گلستان که به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت، گفت: منابع انسانی موثر، آموزش دیده و ماهر از طریق فرا گرفتن آموزش های مهارتی، بیشترین بازدهی را دارند.

سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان نیز در این مراسم گفت: در ۴ ماهه سال جاری در بخش های دولتی و خصوصی ۱۴ هزار و ۲۱۲ نفر در مراکز و آموزشگاه های آزاد آموزش های مهارتی را در غالب ۲ هزار و ۳۹۰ دوره و ۵۴۸ حرفه آموزشی فرا گرفتند.

وی افزود: در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز ۹۱۵ نفر در ۳۷۵ کارگاه ثبت شده با اجرای ۴۴۷ دوره آموزشی مهارت های لازم را کسب کردند.

حسینی طلب همچنین گفت: کمیته آموزش در صنایع استان از ابتدای سال تاکنون سه جلسه تشکیل داده که ۱۲ مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی برای واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی استان صادر شده که در هفته آینده به مناسبت هفته ملی مهارت افتتاح خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ظرفیت های قانونی اعتبارت حوزه مهارت آموزی گفت: تبصره ۳ بند الف قانون بودجه ۱۴۰۰ این اجازه را داده است که از طریق تسهیلات تامین مالی یا فاینانس خارجی برای تجهیز کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استفاده کنیم که استان گلستان طرحش را آماده کرده است و در مراحل پایانی می باشد و در صورت تصویت مبلغی بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان جهت تجهیز کارگاه های آموزشی استان اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان همچنین بیان کرد: در سال جاری اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان جهت تکمیل پروژه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مصوب شده است که در صورت تخصیص دو پروژه احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مراوه تپه و مرکز آموزش فنی و حرفه ای هتلداری و بوم گردی شهرستان گرگان به افتتاح خواهد رسید.

شایان ذکر است در این جلسه از سعید پارسا رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کلاله به عنوان رئیس نمونه استانی، کبری بهمنی نژاد موسس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نقش جهان به عنوان موسس نمونه استانی، امیر حسین ساداتی به عنوان فعال حوزه آموزش های مهارتی در صنایع، رضا رنجبر به عنوان پیشکسوت حرفه تراشکاری و سحر سنچولی به عنوان مهارت آموخته موفق کارآفرین استانی تجلیل بعمل آمد.

/  انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۴:۵۴ ب.ظ

دیدگاه