مدیرکل بیمه سلامت گلستان: ۱۰۰ درصدبیمارستان های استان درزمینه نسخه نویسی الکترونیک فعال هستند

کدخبر:۵۳۳۶۹
مدیر کل بیمه سلامت گلستان: تعداد ۵ صندوق بیمه ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

به گزارش خبرنگارالبرز گلستان گروه سلامت  دکترمهرداد کمانگری در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از خردادماه امسال تعداد ۴۹ هزار و ۱۶۷ نسخه الکترونیک در بخش خصوصی پزشکان نوشته شده است.

وی افزود: در بخش پاراکلینیک نیز که شامل داروخانه ، فیزیو تراپی، آزمایشگاه و تصویر برداری تعداد ۹۰ هزار نسخه به رقم ۶ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان صادر شده و در بخش سرپایی نیز بیش از ۸ هزار نسخه به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان صادر شده است.

کمانگری سپس گفت از زمان ابلاغ دستور اجرائی شدن نسخه های الکترونیک در بخش های مختلف مراکز طرف قرارداد هیچ گونه بدهی به این مراکز نداریم.

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: گلستان رتبه دوم کشوری را در زمینه نسخه نویسی الکترونیک دارد و رتبه ۱۱ کشوری را در زمینه نشخه نویسی بخش خصوصی که میانگین این رتبه استان را در رتبه ۷ کشوری قرار داده است.

وی متذکر شد: در حال حاضر تعداد ۹۴/۹ درصد مطب فعال، ۹۸/۵ درصد داروخانه ها، ۹۸/۲ درصد آزمایشگاه ها، ۹۶/۴ درصد پرتو پزشکی ها، ۹۶/۸ درصد درمانگاه ها و ۱۰۰ درصد بیمارستان های استان در زمینه نسخه نویسی الکترونیک فعال هستند.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان افزود: تعداد ۵ صندوق بیمه ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که همگی آنها از خدمات این بیمه و اجرای نسخه نویسی الکترونیک حتی در قالب پزشک خانواده که دارای مطب خصوصی هستند ، به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

کمانگری تصریح: از ابتدای مهرماه امسال مراکز درمانی و پزشکان حق استفاده از اسناد کاغذی را ندارند .

وی افزود: چنانچه سامانه ارجاع الکترونیک در رابطه با نسخه نویسی و دریافت دیگر خدمات با مشکل و با قطعی مواجه شد ، سامانه ۱۶۶۶ به راحتی و به سرعت خدمات ارائه مشخصات مراجعه کننده را در اختیار مراکز و یا پزشکان طرف قرارداد این اداره کل قرار می دهد.

/ انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۵۳ ق.ظ

دیدگاه