کوچکی مدیر تعاون روستایی گلستان خبرداد:کشاورزان با ارایه گواهی تولید از جهادکشاورزی نسبت به تحویل محصول سیب زمینی خود به مراکز خرید اقدام می نمایند

کدخبر:۵۳۲۴۸
مدیر تعاون روستایی گلستان در خصوص خرید حمایتی سیب زمینی سالجاری اعلام کرد:
به گزارش البرز گلستان/جهت خرید حمایتی سیب زمینی در استان گلستان ۴ مرکز خرید و ۴ سردخانه با پراکندی مناسب ایجاد شده و کشاورزان با ارایه گواهی تولید از جهادکشاورزی نسبت به تحویل محصول سیب زمینی خود به مراکز خرید اقدام می نمایند.
نورمحمد کوچکی در راستای بازدید امروز دکتر معتمد معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از این استان اعلام داشت: خرید حمایتی سیب زمینی تا رسیدن به تعادل و تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.
کوچکی در ادامه این بازدید گزارش مبسوطی از روند خرید حمایتی سیب زمینی در استان و تولید بذور اصلاح شده توسط شبکه تعاون روستایی ارائه داشت و گفت: تا کنون مقدار ۲۰ هزار تن بذر گندم ، ۱۲۰۰ تن بذر جو و مقدار ۷۰۰ تن بذر سویا تحت نظارت موسسه اصلاح بذر و نهال استان به ارزش بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان توسط شبکه تعاون روستایی استان تولید شده است.
سپس نورمحمد کوچکی در خصوص تامین و توزیع انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان توسط این شبکه اشاره داشت و اظهار کرد: در سالجاری حدود ۵ هزارتن کود شیمیایی سهمیه شرکت ها و اتحادیه های تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان است که بطور کامل از پتروشیمیایی ها خریداری و با حواله مدیریتهای جهادکشاورزی توزیع شده و علاوه بر آن حدود ۱۰ هزارتن نیز از شرکت خدماتی حمایتی استان خریداری و به روستاها و مناطق دیگر که عنوان قطب تولید کشاورزی استان محسوب میشود ارسال و با حواله جهادکشاورزی بین کشاورزان توزیع شده است.
سپس دکتر اغنامی مدیرکل دفتر اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری گلستان ضمن اشاره به جایگاه تعیین کننده سازمان تعاون روستایی در حوزه توسعه استان و تشکر از سیاست های این سازمان در توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاوزی اعلام نمود، استانداری از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و توسعه سردخانه ها برای نگهداری، سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی که مبتنی بر مزیت های اقتصادی و نیازهای سرمایه گذاری استان باشد نهایت همکاری و مساعدت را بعمل خواهد آورد.
در پایان دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط مدیریت تعاون روستایی استان گلستان، این مدیریت را از مجموعه های همراه و همیار سازمان جهاد کشاورزی دانسته و تعاون روستایی را نقش تعیین کننده در تولید محصولات کشاورزی استان دانست و از اجرای سریع طرح خرید حمایتی سیب زمینی تقدیر نمود.
لازم به ذکر است؛ طی روز جاری و روز گذشته، مهندس کریمی معاون امور اقتصادی استانداری گلستان طی تماس تلفنی با نورمحمد کوچکی مدیر تعاون روستایی استان بابت روند خرید حمایتی سیب زمینی تقدیر و تشکر خود را اعلام کرد.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۸ ق.ظ

دیدگاه