ابراهیمی معاون دادگستری شهرستان کردکوی به مناسبت هفته قوه قضائیه:هرگونه تخلف و تعدی به بیت المال توسط مدیران و زیر مجموعه آنان مورد رصدواقع می شود

گدخبر:۵۳۲۰۴

به گزارش البرز گلستان/سیدمحمد جواد ابراهیمی معاون دادگستری ورییس شعبه۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان کردکوی به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور در مصلی نماز جمعه، برای حاضرین در این نماز سیاسی وعبادی سخنرانی کردند و در راستای برنامه و اهداف قوه قضائیه و عملکرد دادگستری شهرستان گفت: دادگستری شهرستان کردکوی از تیرماه ۹۹ تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۲ هزار پرونده را مورد رصد و بررسی قرار داده است.

وی اعلام کرد: ۲۵ عضو شورای حل اختلاف و ۲ شعبه رسیدگی در شورای حل اختلاف، ۳ شعبه سازش و ۳ شعبه حقوقی و ۲ شعبه کیفری ۳ شعبه دادیاری و ۱ شعبه بازپرسی با حوزه ریاست و حوزه دادستانی در این راستا فعال میباشند.

قاضی شعبه دو کیفری شهرستان کردکوی گفت: ماموریت ما بر اساس سند تحول قوه قضائیه می باشد که دارای چند رویکرد مهم است و مهمترین آن حبس زدایی، استفاده از مجازات جایگزین حبس و تعلیق و آزادی مشروط می باشدو رویکرد سازش و حل اختلاف از طریق شورای حل اختلاف میباشد.

رویکرد ما حبس زدایی و سرلوحه کار ما سرعت و دقت و رسیدگی توأمان با هم

سید محمد جواد ابراهیمی با بیان اینکه اولویت اول ما در دعاوی اشخاص خصوصی ، آن است که دو طرف با یکدیگر در مورد اختلاف سازش کنند تصریح کرد: در شعبه حل اختلاف حقوقی بیش از ۱۵۰ پرونده و در شعبه کیفری بیش از ۹۲۰ پرونده از طریق سازش مختومه شده است.

وی افزود: سازش میسر نیست مگر باهمکاری اعضای شورای حل اختلاف که از میان مردم انتخاب شدند.
رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان در ادامه گفت: رویکرد ما حبس زدایی و سرلوحه کار ما سرعت و دقت و رسیدگی توأمان با هم می باشد. در شعب حقوقی، سیاست این است که مردم از دعاوی مجدد و چند مرحله ای خودداری شود ودر شعب کیفری ، از مجازات جایگزین حبس بیشتر استفاده شود.
معاون دادگستری شهرستان کردکوی سپس خاطر نشان کرد: ما در کارمان موفق نیستیم مگر در سایه همکاری مردم با قضات خدوم ونیز نیروی انتظامی ،امام جمعه محترم و سربازان گمنام امام زمان (عج )و فرمانداری و شهرداری و بسیج که همراهمان می باشند.
وی افزود: بازوان دیگر دادگستری ستاد پیشگیری از وقوع جرم می باشد که آن هم با حضور مردمی و افراد فعال و متعهد شهرستان امکان می یابد .
وی ضمن تجلیل از دادستان شهرستان کردکوی جناب آقای هادی عزیززاده بعنوان دبیر ستاد وی را فردی فعال و جهادی و میدانی خواند که با حضور خود در شهرستان به دنبال پیگیری ورفع بسیاری از موانع تولید و مسائل اشرار و مسائل امنیتی در شهرستان می باشد.

در  اعمال عاملان جرایم خشن هیچ‌گونه ترحم و رافت اسلامی  وجود ندارد

معاون دادگستری شهرستان کردکوی در توصیه به رؤسای ادارات و مدیران گفت : به مدیران اخطار می کنیم وظایف قانونی خود را حسب قانون به نحو صحیح انجام بدهند و نسبت به عوامل زیر دست خود دقت کنند و بدانند هرگونه تخلف و تعدی به بیت المال مورد رصد ما واقع می شود.
وی مبارزه با اراذل و اوباش و قانون گریزان را بسیار مهم دانست وبه عاملان جرایم خشن، کشتار، مشروبات الکلی، قاچاق چوب، تجاوز به اموال و نوامیس مردم گفت: هیچ‌گونه ترحم و رافت اسلامی در این اعمال وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه ما به زودی به سراغ شما اشرار و متعدیان بیت المال خواهیم آمد ، افزود: قبل از اینکه گزارش به دست ما بیاید ،از طریق ستاد پیشگیری ،ما به سراغ شما می آییم و آن روز نیز روز سختی برای شما می باشد.
معاون دادگستری شهرستان گفت: هدف این است که افراد سودجو و فرصت طلب که در زیرمجموعه ادارات کار می‌کنند نباید باعث ناامیدی مردم شوند.
وی افزود: حتی ترک فعل شما نیز نادیده نمی ماند و حتی تصمیم نگرفتن شما مورد توجه ما قرار می‌گیرد .لذا ما دست یاری به سمت مردم دراز می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم که در این ماموریت سنگین ما را همراهی نمایند .

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴ ب.ظ

دیدگاه