معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان خبر داد:از دست دادن ۱میلیون ششصد هزار فرصت شغلی بعلت قاچاق کالا در کشور

به گزارش گروه اقتصاد پایگاه خبری البرز گلستان به  مناسبت  دستور مقام معظم رهبری در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نشست مطبوعاتی با حضور طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار ودبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان  و شعبانی معاون پیشگیری دادگستری استان و کارشناسان این امر در سالن استاندار  استاندار برگزار گردید.

شعبانی معاون پیشگیری دادگستری استان گلستان در این نشست ابتدا بیان نمود: قوه قضائیه سه وظیفه بر عهده اش می باشد اول قضاوت دوم نظارت و سوم پیشگیری .

وی سپس در باره اهم برنامه های کاگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار نمود: بر گزاری کارگاههای آموزشی برای اصناف و مخاطبان این امر برای مقابله و پیشگیری و ایجاد بانک اطلاعات هم برای کالای قاچاق و هم برای مجرمین و نظارت بر انبارها و واحدهای صنفی می باشد .

رئیس کارگروه مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان در باه  علت یابی مقابله با قاچاق در کشور چه می باشد گفت : به گفته مراکز قانونی به ازای هر ۸دلار واردات مجاز ۱دلا به درآمد دولت اضافه می شود و بر اساس اعلام سازمان بین المللی کار هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق صد هزار فرصت شغلی از بین می رودو در سال ۹۳ تقریبا ۱۹/۵میلیارد دلار قاچاق در واردات و صادرات داشتیم و در سال ۹۲ سهم واردات قاچاق کالا ۱۶ میلیارد دلار بوده است و در نتیجه یک میلیون و ششصد هزار فرصت شغلی در کشور از بین رفت .و ۲ میلیارد دلار کاهش در آمد دولت بوده است .و در مسائل مسبب می گردد که کل مجموعه نظام احساس نیاز می کند د رپیشگیری از قاچاق کالا و ارز.

معاون پیشگیر ی دادگستری استان طی یک مقایسه آماری بیان نمود : ما  ۱۵ میلیون سیگاری حرفه ای در کشور داریم واگر ترویج کنیم هر کدام روزی دونخ کمتر بکشند می شود روزی ۳۰میلیون نخ سیکار و یک سال می شود بیش از ۱۹ میلیارد نخ سیگار پس بیاییم مردم را تشویق بکنیم به کاهش خرید کالای خارجی  و دود نکردن دو نخ سیگار.

وی همچنین در باره سه علت اساسی برای قاچاق کالا اظهار نمود : سه علت اساسی در قاچاق کالا نهفته است اول انگیزه عمومی برای خرید کالای خارجی دوم سود آوری بالی کالایخارجی و سوم ضوابط سخت اداری که موجب فرای دادن وارد کنندگان می شود.

شعبان در خاتمه خطاب به خبرنگاران بیان نمود: اگر هر خبرگزاری و یا سایت خبری و مطبوعات در زمان انتشار یک ماده قانونی را برای اطلاع رسانی و انتشار برساند در طول یک هفتهچندین ماده قانونی را می توانیم آموزش بدهیم .

 

 

 

 

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۸ ب.ظ

دیدگاه