دکترسیدمناف هاشمی معاون شهردار تهران ازتفاهم نامه خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خبرداد

کدخبر:۵۳۱۵۸

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به تفاهم نامه خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی گفت: روزانه ۵۰۰ هزار نفر در شرایط کرونا از اتوبوس های پایتخت استفاده می کنند.

به گزارش البرز گلستان به نقل ار روابط عمومی معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و به نقل از فارس، سیدمناف هاشمی درباره موضوع خرید اتوبوس برقی و حمایت شهرداری تهران از این موضوع اظهار داشت: مسأله اصلی در حمل و نقل پاک توجه به مترو است که ما منابع اصلی را به این سمت پیش می‌بریم ولی پس از آن موضوع اتوبوس‌های برقی حائز اهمیت است.

وی افزود: روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار مسافر در تهران در حال حاضر از اتوبوس برای جابه‌جایی استفاده می‌کنند در حالی که این رقم در شرایط غیرکرونایی حدود ۲ میلیون مسافر در روز بود و باید بتوانیم آمار جابه‌جایی مسافران با اتوبوس را در پایتخت به بیش از ۳ تا ۴ میلیون در روز برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه بسیاری از کلانشهرهای دنیا ۵۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی آنها برقی است گفت: این موضوع جهت کاهش آلودگی هوا در کشورهای اروپای غربی ۱۰۰درصد بوده و ما هم تا سال ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ باید بتوانیم در اکثر کلانشهرهایمان در کشور ۱۰۰درصد از اتوبوس‌های برقی استفاده کنیم.

هاشمی تصریح کرد: دانشگاه تهران به همراه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از یکسال پیش اقداماتی جهت تولید اتوبوس برقی آغاز کرد و ما هم اعلام کردیم اگر بتوانند این اتوبوس‌ها را ۷۰ تا ۸۰ درصد با توان داخلی تولید کنند سفارش خرید به آنها می‌دهیم.

وی گفت: اکنون تا ۷۲ درصد بر اساس استانداردهای ما این اتوبوس‌های برقی تولید داخل شده که امروز یک نمونه آن با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌ای را برای خرید ۲۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها امضاء کرده‌ایم ولی توجه داشته باشید که این مسأله به معنای انعقاد قرارداد نیست و اگر دولت ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص دهد شهرداری هم ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر می‌گیرد و در مجموع با هزار میلیارد تومان می‌توانیم این تفاهم‌نامه را به قرارداد تبدیل سازیم و تا ۱۴۰۰ و یا ۱۴۰۱، ۲۰۰ اتوبوس برقی داشته باشیم.

هاشمی اعلام کرد: همچنین برای موضوع موتورسیکلت‌های برقی نیز برنامه‌هایی داریم تا از طریق شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها حمایت‌هایی را انجام دهیم تا با حذف و خارج کردن موتورسیکلت‌های کاربراتوری و بنزینی شاهد استفاده هر چه بیشتر از موتورسیکلت‌های برقی باشیم

/ انتهای خبر.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۸ ب.ظ

دیدگاه