مدیرکل هواشناسی گلستان اعلام کرد: خشکسالی هواشناسی بسیارشدیدتا متوسط دراستان

 کدخبر:۵۰۴۵۴

خشکسالی هواشناسی بسیار شدید تا متوسط دراستان گلستان

مدیر کل هواشناسی گلستان در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: در شش ماهه ابتدای سال زراعی جاری (۱۳۹۹-۱۴۰۰) بر اساس شاخص SPI خشکسالی هواشناسی بسیار شدید تا خشکسالی متوسط در استان گلستان حاکم بوده است.

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، نوربخش داداشی مدیر کل استان در تحلیل شرایط خشکسالی استان در سال زراعی جاری (۱۳۹۹-۱۴۰۰) گفت :

از ابتدای سال زراعی تا کنون میانگین بارش استان ۱۹۶٫۹ میلیمتر بود که نسبت به متوسط دوره آماری ۳۹ درصد ( معادل ۱۲۷ میلیمتر ) ودر مقایسه با سال گذشته ۳۲ درصد ( معادل ۹۲ میلیمتر ) کاهش داشته است.

وی همچنین گفت : بیشترین کاهش بارش درشهرستانهای غربی و ساحلی استان شامل بندرترکمن و بندرگز رخ داده است بطوریکه مجموع بارش در این شهرستانها از ابتدای سال زراعی تا کنون ۵۵ درصد نسبت به متوسط دوره آماری کاهش را نشان می دهد.

داداشی افزود : در ماه های آبان و بهمن خشکسالی بسیار شدید در استان اتفاق افتاده و در بقیه ماهها خشکسالی خفیف تا خشکسالی متوسط در استان حاکم بوده است، بنابراین اثرات منفی این رویداد بر منابع آب و کشاورزی استان هم اکنون خود را نمایان کرده است.

این مقام مسئول درپایان سخنان خود گفت : چشم انداز پیش بینی فصلی بارش و دمای استان بیانگر آن است که میزان بارش بهار در حد نرمال و میانگین دما یک درجه سانتیگراد بیشتر از نرمال خواهد بود، بنابراین بارش فصل بهار، کاهش بارش زمستان را جبران نخواهد کرد.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۴:۵۴ ب.ظ

دیدگاه