معاون اجتماعی ناجادر گلستان :هر جاحوزه اجتماعی خوب کار کرده، هزینه های انتظامی کاهش یافته

کدخبر:۵۲۹۷۶
ماموریت های معاونت اجتماعی، زیرساخت تمام ماموریت های ناجاست/ هر جا حوزه اجتماعی خوب کار کرده، هزینه های انتظامی کاهش یافته
سخنگوی ناجا با بیان اینکه ماموریت های معاونت اجتماعی، زیرساخت تمام ماموریت های ناجاست، بر لزوم اشراف مراکز مشاوره و مددکاری بر جرایم وآسیب های منطقه ای تاکید کرد.
به گزارش البرز گلستان گروه امنیت / خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “مهدی حاجیان” در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان گلستان، ضمن تبریک فرار رسیدن ایام ولادت حضرت ثامن الائمه امام رضا (ع)، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، روح معنویت و ایمان در نیروی انتظامی جریان دارد که خود عاملی اساسی برای پیشرفت های سازمان است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات با شکوه ۲۸ خرداد در فضایی امن و سالم، افزود: کارکنان خدوم انتظامی در سراسر کشور برای تامین نظم و امنیت این رویداد بزرگ، جانانه تلاش کردند.
نیروی انتظامی، سازمانی اجتماعی
معاون اجتماعی ناجا در ادامه با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی همواره زیر ذره بین جامعه قرار دارند، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی یک سازمان اجتماعی بوده و بیشترین ارتباط را با مردم دارد لذا رفتار و عمل درست یک مامور پلیس در جامعه اثر مستقیمی روی افزایش محبوبیت و مقبولیت سازمان خواهد داشت.
سردار حاجیان با تاکید بر اهمیت هم پوشانی ادارات مختلف معاونت اجتماعی در انجام ماموریت های محوله، گفت: بخش های مختلف معاونت اجتماعی همدیگر را پوشش می دهند و به صورت یک زنجیره به هم متصل هستند و ضعف در یکی از بخش ها روی دیگر بخش ها هم اثر می گذارد.
سخنگوی ناجا با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای کاهش جرایم و آسیب ها توسط مراکز مشاوره و مددکاری، گفت: باید با تحقیقات علمی و دقیق، عمده جرایم هر محله شناسایی شده و برای پیشگیری از وقوع آن ها، با همکاری دستگاه های ذیربط اقدامات لازم انجام شود.
این مقام ارشد انتظامی، افزود: ماموریت های معاونت اجتماعی، زیرساخت تمام ماموریت های ناجاست و هر جا در حوزه اجتماعی خوب کار شود، هزینه های انتظامی کاهش خواهد یافت.
نگاه ویژه فرمانده ناجا به معاونت اجتماعی
وی با اشاره به نگاه ویژه سردار “حسین اشتری” فرمانده ناجا به معاونت اجتماعی، تصریح کرد: باید با تلاش و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان به سمتی برویم که بازخورد و اثربخشی کارهای این معاونت در سایر ماموریت ها و همچنین در سطح جامعه دیده شود.
معاون اجتماعی ناجا گفت: مراکز مشاوره و مددکاری باید اشراف کامل بر آسیب ها و جرایم داشته باشند و با سیاست گذاری درست و هوشمندانه در راستای رفع و کاهش آنها تلاش کنند.
سردار حاجیان با تاکید بر اهمیت نقش دفاتر مددکاری کلانتری ها و لزوم تقویت آن، بیان داشت: باید طوری برنامه ریزی شود تا مراجعان به کلانتری ها خصوصا مجرمان در ابتدا توسط کارشناسان مشاوره ارزیابی شده و راهکارهای لازم برای حذف رفتارهای ناهنجار آنان اندیشیده شود که این مهم نقش موثری در کاهش جرایم و اسیب ها در آینده خواهد داشت.
سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره و مددکاری طی سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته، افزود: مصالحه پرونده های ارجاعی به این مراکز به راحتی انجام پذیر نیست بلکه برای صلح و سازش در هر موضوعی، زحمات فراوانی توسط مشاوران کشیده می شود.
سردار حاجیان با تاکید بر لزوم حمایت از قربانیان جرم، گفت: نباید افرادی که از جرایم و آسیب ها صدمه دیده اند را در جامعه رها کرد بلکه باید با دعوت از آنان و انجام اقدامات روانشناسی، در راستای جبران صدمات روحی و روانی اینگونه افراد و فراهم شدن زمینه بازگشت آنان به شرایط عادی زندگی، تلاش شود.
معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه فرماندهی موفق تر است که نگاهش اجتماعی تر باشد، خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی، چشم بینای فرماندهی بوده و می تواند با پیش بینی حوادث، وقایع، آسیب ها و برنامه ریزی برای رفع آنها، کمک شایانی برای ارتقاء احساس امنیت و کاهش ناهنجاری ها داشته باشد.#

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵ ق.ظ

دیدگاه