قربان رایجی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان کردکوی خبر داد: برگزاری برنامه های متنوع در سطح شهرستان به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش

با حضور چهره‌های شاخص رسانه های استان گلستان ؛به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش مصاحبه رسانه‌ای مدیر آموزش و پرورش با اصحاب رسانه شهرستانی و استانی برگزار شد.

با حضور قربان رایجی مدیر آموزش و پرورش ، صالح افتخاری مدیر مسئول سایت تحلیلی البرز گلستان ،مسلم افتخاری خبرنگار سایت تحلیلی البرز گلستان ،روح الله بنی عقیل و رحمت الله مازندرانی از کارگردانان صدا و سیمای مرکز گلستان، فاطمه رایجی خبرنگار فارس نیوز استان گلستان ، علی لیاقتی مدیر مسئول سایت تحلیلی رادکانا ،حمید الوند و محمد زاهد نمایندگان شهرستانی صدا و سیما استان گلستان نشست خبری در سالن اجتماعات آموزش و پرورش کردکوی برگزار شد .
قربان رایجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی سقوط هواپیمای مسافربری و شهادت حضرت صدیقه کبرا علیه السلام گفت ؛ما به دنبال این هستیم تا هر فرد تبلور ارزشهای سازمانی در آموزش و پرورش باشد و این مفهوم ” خودمانایی” است که هر فرد به تنهایی نمایشگر ارزشهای سازمانی ، سازمان خود تلقی می‌شود. برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول سال در جهت اصلاح ساختار آموزشی کلاس و فرد آموزش دهنده، برگزاری استارتاپ ،جلسات چهره به چهره با مدیران و ارزشیابی مستمر و فرایندی در این راستا تعریف می‌شود.
وی در خصوص اعتماد سازی سازمانی گفت ما به دنبال ایجاد اعتماد

افقی و عمودی در سازمان هستیم و این به تحقق نمی رسد جز با همراهی رسانه‌ای و همراهی و همدلی در ایجاد وفاق با سازمان و در سازمان اتفاق می‌افتد. همراهی با ستاد نمازجمعه، سپاه ،بهزیستی، امداد امام خمینی ، هلال احمر و دیگر سازمان‌ها در این راستاست.
وی گفت؛ تلاش ما این است که مطلق گرانباشیم یا صفر یا یک بلکه می‌خواهیم با اثرگذاری در یک بخش آن را به دیگر اعضا تسری بخشیم.
رایجی اضافه کرد‌؛انتظار ما این است که رسانه قالبی به موضوع نگاه نکند بلکه بدون تعصب واقع‌گرا و با داده های تحلیلی واقعی کار خود را دنبال کنند و با کنار گذاشتن تعصب واقعیت‌ها را بیان نماید.
وی در ادامه به بحث بازماندگان از تحصیل در شهر روستای اشاره نمود و گفت؛ با بخشداری ، دهیاران شورا تعامل چند سویه با برگزاری جلسات در جهت رفع مشکلات روستا و شهر و شناسایی بازماندگان تحصیل را در جلسات متعدد برگزار کرده و انتظار ما این است رسانه نیز در این امر کمک یار ما باشند .
وی با اشاره به کاهش سطح بیسوادی از ۵۰ درصد در اوایل انقلاب به ۹۲ درصد توسط نهضت سوادآموزی افزود؛ ۸ درصد بی‌سوادان در جامعه ما باقی مانده اند و در شهرستان ۱۱۰ نفر می باشند که با هماهنگی با ستاد نمازجمعه، بخشداری ،ادار ه ثبت و احوال، بهداشت و غیره به دنبال شناسایی و عقد قرارداد با آموزش دهندگان هستیم تا شهرستان از این حیث اولین شهرهایی باشد که بیسوادی در آن ریشه کن شده است.
وی اضافه کرد با مشخص کردن شاخص‌های اجرای جشنواره درون مدرسه‌ای را در ۱۲ مدرسه خیرساز در دست اجرا داریم و رویکرد جشنواره را به مدارس برده‌ایم و تلاش ما این است که حائز رتبه کشوری شویم و با تلاش به دور از دسترس نیست.
وی در بخشی دیگر پاسخ به جواب خبرنگاران گفت ؛ بیشترین وقت بنده امسال پس از جذب مصروف آموزش به نیروهای بدو ورود گردیده است. سیاست‌های انقباضی و فشار به آموزش و پرورش با قوانین و مقرراتی که باعث ورود افراد با عدم صلاحیت های آموزشی لازم و با عدم آموزش در مرکز آموزشی و دانشگاهی فرهنگیان بر آموزش و پرورش وارد کرده همواره مشکلاتی ایجاد نموده است.
رایجی اقدام پژوهی ، پژوهش های میدانی و ورود به پژوهش های میدانی در جهت رفع معضلات آموزش و پرورش را دیگر راه حل‌ها ی ، حل مشکل هایم موجود در جهت برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش اعلام کرد.
وی همچنین در پاسخ به بخش دیگری از سوالات گفت؛ ایجاد بستر لازم برای ورود خیرین در جهت ایجاد هوای تازه به آموزش و پرورش می‌تواند راهگشای فضاهای آموزشی باشد.

رایج اضافه کرد با توجه به اینکه ۴۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به آموزش و پرورش شهرستان کردکوی به طور میانگین کمک های مالی مردم بوده است و آموزش و پرورش بدون کمک های مردمی قادر به ادامه مسیر نیست و ما از خانواده می خواهیم که همچنان با آموزش و پرورش تعامل و مشارکت مادی و معنوی را داشته باشند.

 

با حضور بخشدار و مدیر آموزش و پرورش؛زنگ شورای آموزش و پرورش در مدرسه غیردولتی امین به صدا در آمد

با حضور قربان رایجی مدیر آموزش و پرورش ،مهدوی عضو شورای انجمن اولیا ء ،محمد روحانی فر بخشدار مرکزی ،خانم صفحه شاعری معاون پرورشی ،صالح افتخاری مدیر مسئول سایت تحلیلی البرز گلستان و همراهان زنگ شورای آموزش و پرورش در دبستان غیردولتی امین به صدا در آمد .
قربان رایجی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ، سقوط هواپیمای مسافربری و شهادت هم وطنان عزیزمان را تسلیت گفت وبا اشاره به اهمیت شورا و شورای آموزش و پرورش گفت؛ در همه کارها مشورت کنیم با پدر، مادر ،دوستان و بزرگترین مشاور انسان در کارها با مراجعه به قرآن و ادعیه خداوند بزرگ می باشد .شورای دانش آموزی نماد حضور شورا در بین دانش‌آموزان است.
وی در ادامه گفت ؛ شورای آموزش و پرورش شهرستان ،شورای انجمن اولیا و مربیان، شورای دبیران مدرسه و شورای دانش آموزی به عنوان بزرگترین مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.
محمد روحانی فربخشدار مرکزی کردکوی با بیان اهمیت شورا گفت؛ تلاش بخشداری در جهت ایجاد ارتباط با بدنه آموزش و پرورش از طریق شورای روستایی و مرتفع نمودن بخشی از مشکلات و ایجاد فضای مشارکتی در جهت حل آسیب‌های اجتماعی است.
وی در ادامه گفت ؛ شما در مدارس بهترین فرصت را دارید تا با تعامل و همفکری در جهت ایجاد فضای مشارکت مردمی و ایجاد شوراهای دانش آموزی فعال تلاش کنید تا در آینده در جامعه نقش شایسته خود را ایفا نماید.
قرائت پیام مشترک فرماندار ،بخشدار و مدیر آموزش و پرورش توسط یکی از اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان شهرستان اجرای سرود و دکلمه و اهدای جوایز به دانش آموزان کوشا و پرتلاش و به صدا در آمدن زنگ شورای آموزش و پرورش توسط بخشدار و مدیر آموزش و پرورش از دیگر برنامه های این مراسم بود

با حضور مدیر آموزش و پرورش؛شورای دبیران دبیرستان متوسطه دوم پسرانه شاهد شهرستان کردکوی برگزارشد .

با حضور قربان رایجی مدیرآموزش و پرورش، صالح افتخاری عضو انجمن اولیا و مربیان دبیرستان و همراهان شورای دبیران دبیرستان متوسطه دوم شاهد پسران شهرستان کردکوی تشکیل شد .
قربان رایجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان با عرض تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، سقوط هواپیمای مسافربری و شهادت هم وطنان عزیزمان با اشاره به تئوری ۵Eگفت: درگیر کردن، اکتشاف ،توصیف، گسترش و ارزشیابی ۵ مرحله تئوری موسوم به ۵E است در مدیریت بر کلاس در اجرای طرح درس ها به شکل تلفیقی بهره گیرند و این روش‌ها در جهان مورد بهره برداری قرارمی گیرند .
و ی در ادامه افزود؛ روش تخریب خلاق ، کلاس معکوس وروش های استقرایی جز به کل را میشود با انواع چینش کلاس، روش های مشارکت تیمی ، روش های تدریس تلفیقی از آن در جهت بهره گیری متناسب استفاده کرد.
رایجی با آوردن مثال های عینی برای تدریس درس فیزیک زبان انگلیسی و غیره با استفاده از روش m.b.o مدیریت مبتنی بر تخریب خلاق گفت؛ ارزیابی در پایان سال دیگر روش منسوخ شده می باشد باید به سمت ارزیابی فرآیندی مبتنی بر روش‌های نوین به آموزش و پرورش غیررسمی گریز بزنیم و زمان را کوتاه کنیم ،از ابزارهای نوین آموزشی که فراگیر شده و بر ذهن دانش آموز ما اثر می گذارد بهره ببریم که فرصت برای فضای آموزشی محسوب می‌شود.
وی افزود؛ شناسایی و خلق فرصت وبهره برداری از فرصت در حال حاضر رقیب آموزش و پرورش رسمی و هدایت آن با مدیریت مناسب در جهت رسیدن به خلاقیت در روش تدریس جای خالی آن مشهود است.
رایجی گفت؛ روش‌های سنتی تدریس با تلفیق روش های کلاس معکوس می تواند ما را در جهت رسیدن به اهداف مشترک و عالیه سند تحول بنیادین و ساحت‌های آن نزدیک کند و در این میان محوریت در این جهت رسیدن به هدف به عنوان اصلی ترین عامل در این فرآیند مورد توجه است

 

همزمان با هفته شورای آموزش و پرورش؛مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی در بین الصلاتین نماز جمعه سخنرانی کرد.

بهمدیر آموزش و پرورش شهرستان با حضور در جمع نمازگزاران نماز سیاسی وعبادی جمعه شهرستان کردکوی ،بین صلاتین نماز جمعه پیرامون هفته شورای آموزش و پرورش و هفته سوادآموزی برای آحاد مردم شهید پرور شهرستان کردکوی سخنرانی کرد .
رایجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی باتسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله و شهادت سردار شهید سلیمانی و عرض تبریک هفته شوراها گفت ؛ مهمترین کارکرد تعلیم و تربیت و مرجع تصمیم سازی در آموزش و پرورش شوراهای آموزش و پرورش در سطح کشوری با ریاست رئیس‌جمهور در استان‌ها با ریاست استاندار و در شهرستان‌ها با ریاست فرماندار آن است.
وی در ادامه با اشاره به آیات قرآنی شورا آیه ۳۸ و روایات گفت؛ نماز مشورت کردن و انفاق از مصادیق آیه شورامی باشد.
وی با بهره‌گیری از ایه شورا ؛به مصوبات شورای آموزش و پرورش پیرامون برپایی نماز و اشاره به قانون تجاری سازی با مشارکت مردمی و مدرسه سازی در بحث انفاق صحبت کرد.
و وی در ادامه گفت ؛آموزش و پرورش کردکوی با بهره‌گیری از ظرفیت آموزش و پرورش و مصوبات آن با حضور فرماندار شهرستان نسبت به هدایت توانمندی‌های این شورا در جهت مرتفع کردن بخشی از مشکلات و معضلات ناشی از آسیب های اجتماعی و عمرانی قدمهای اثربخشی برداشته است .
وی ؛ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه فرماندار ،آحاد مردم ، همکاران و سیستم اداری در همکاری و همراهی با آموزش و پرورش در جهت رفع معضلات و مشکلات عمرانی آموزشی و پرورشی
گفت ؛ همچنان ما انتظار داریم همکاری همه جانبه برون و درون سازمانی با آموزش و پرورش ادامه داشته باشد تا ما شهروندانی تربیت شده مبتنی بر ساحت های سند تحول بنیادین و در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهدا را تعلیم و تربیت نماییم .
مدیراآموزش و پرورش کردکوی ؛ ضمن برشمردن تخصیص پروژه های عمرانی دولتی و بخش خیری به شکل ویژه از خیرین مدرسه‌ساز شهرستانی ،استانی و کشوری تقدیر و تشکر کرد.
رایجی گفت؛ گستره وسیع آموزش و پرورش در شهر و روستا نیاز روز افزون به مشارکت های مردمی دارد و ما از خیرین درخواست داریم تا ما را هر چه بیشتر در ترمیم مشکلات عمرانی کمک نمایند.

باحضور قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی؛
به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش از ارگان های فعال در امر تعامل برون سازمانی با آموزش و پرورش تجلیل شد

با حضور ابراهیم قدمنان فرماندار، شاکری شهردار، روحانی فر بخشدار مرکزی، قربان رایجی مدیر آموزش و پرورش و همراهان از ارگان های فعال در امر تعامل برون سازمانی با آموزش و پرورش تجلیل شد.
ابراهیم قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی ضمن گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی گفت؛ امروز نگاه به سردار سلیمانی نگاه جهانی است اما امنیت و استقلال خود را مدیون شهدا و فرماندهان بزرگی چون این شهید بزرگوار هستیم .
وی در ادامه پیرامون اهمیت شورا گفت؛ پیامبر اسلام در جنگ احد با توجه به اینکه نظر شورا خلاف نظر دیگران بود به واسطه اهمیت شورا و اثربخشی آن نظر شورا را پذیرفت و به آن عمل کرد .در سیره پیامبر و اولیا احترام به نظر دیگران همواره اهمیت ویژه‌ای داشته است .
وی در ادامه افزود آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی و معلمین رکن اصلی آموزش و پرورش و تاثیرگذارترین اقشار در آموزش و پرورش و جامعه هستند. خانواده‌ها به ما اعتماد می‌کنند و بواسطه نقش و جایگاه معلمین تا ما با هنر خود با اثرگذاری بتوانیم انسان های خلاق، اثربخش ،توانمند ،مطالبه‌گر با نگاه چند بعدی و مشورتی تربیت شود و در آینده مسئولینی با این نگاه در جامعه داشته باشیم تا سکان کشور را به آنان بسپاریم .
قدمنان با اشاره به نقش انتخاب و انتخاب شدن ،مشورت و شورا و انتخابات گفت ؛ رای حق الناس است و نظر شورا های نظارت اجرایی در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و ما تابع قوانین و مقررات هستیم و امیدواریم هر کس با هر سلیقه موفق به کسب اعتماد هیئت‌های اجرایی و نظارت شد باعث ایجاد همگرایی وهمدلی در جامعه گردد تا مجلسی برآمده از آرا و نظرات مردم داشته باشیم .

 

قربان رایجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی در همایش تجلیل از اعصای فعال شورای آموزش و پرورش

قربان رایجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی ضمن تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش با تشکیل کارگاه طرح تدریس اعضای تیم گفت؛ مدرسه پنج رکن دارد، مدیر ،شورای مدرسه ،شورای دبیران، انجمن اولیا و مربیان و شورای دانش آموزی که تصمیم سازی و تصمیم گیری در فضای تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند.
وی اضافه کرد؛ در راستای ایجاد فضای همیاری، آشنایی با وظایف تیم ،تقویت مهارت های زندگی، گوش دادن موثر، تفکر انتقادی، ارتباط موثر بین فردی، مقابله با استرس و هیجان ،خودآگاهی عزت نفس و غیره و نهایتاً بالارفتن فرهنگ کار تیمی این جلسه تشکیل گردید.
در این جلسه مدیران اعضای شورای انجمن اولیاء مدرسه ،شورای دانش آموزی، شورای دبیران، مدیران فعال ضمن تدریس و توجیه و شرح وظایف اعضا ، فعالترین اعضای تیم های حاضر برای جمع ارائه مطالب دادند .
در انتها از روسای سازمان‌هایی که با آموزش و پرورش بیشترین همکاری را داشتند به رسم یادبود توسط مسئولین تقدیر و تشکر شد
قربان رایجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی ضمن تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش با تشکیل کارگاه طرح تدریس اعضای تیم گفت؛ مدرسه پنج رکن دارد، مدیر ،شورای مدرسه ،شورای دبیران، انجمن اولیا و مربیان و شورای دانش آموزی که تصمیم سازی و تصمیم گیری در فضای تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند.
وی اضافه کرد؛ در راستای ایجاد فضای همیاری، آشنایی با وظایف تیم ،تقویت مهارت های زندگی، گوش دادن موثر، تفکر انتقادی، ارتباط موثر بین فردی، مقابله با استرس و هیجان ،خودآگاهی عزت نفس و غیره و نهایتاً بالارفتن فرهنگ کار تیمی این جلسه تشکیل گردید.
در این جلسه مدیران اعضای شورای انجمن اولیاء مدرسه ،شورای دانش آموزی، شورای دبیران، مدیران فعال ضمن تدریس و توجیه و شرح وظایف اعضا ، فعالترین اعضای تیم های حاضر برای جمع ارائه مطالب دادند .
در انتها از روسای سازمان‌هایی که با آموزش و پرورش بیشترین همکاری را داشتند به رسم یادبود توسط مسئولین تقدیر و تشکر شد

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۶:۵۲ ب.ظ

دیدگاه