فرماندارگمیشان : هواشناسی گلستان یارو یاورمسئولان درمدیریت بحران های جوی

کدخبر:۵۲۲۱۸

هواشناسی یار و یاور همیشگی مدیران و مسئولان در مدیریت بحران است

نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی گلستان به همراه سید اسماعیل حسینی رئیس اداره دریایی و سرپرست حراست’ پرویز پنجه کوبی رئیس شبکه پایش و یعقوب طاطار رئیس ایستگاه سینوپتیک بندر ترکمن با احمد دستمرد فرماندار گمیشان دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش البرز گلستان  گروه طبیعت/ محور این دیدار بحث و گفتگو پیرامون مسائل و چالش های موجود در حفظ و نگهداری ادوات و تجهیزات هواشناسی شهرستان گمیشان و لزوم پشتیبانی از این امر در راستای بروز رسانی و ارائه خدمات بیشتر و بهینه هواشناسی در این شهرستان بود.

در ادامه داداشی مدیر کل هواشناسی استان گفت: با پیگیری ها و اقدامات انجام شده اولین ایستگاه تمام اتوماتیک دریایی که علاوه بر پارامترهای جوی’ پارامترهای فیزیکی آب دریا را نیز پایش می کند در شرقی ترین نقطه دریای خزر و در فاصله ۵۰ کیلومتری از ساحل و در مرز مشترک آبی و ترکمنستان را در منطقه گمیشان داریم که داده های آن در بخش های مختلف فعالیتهای دریایی کاملا مشهود است و از طرفی تجهیز و نگهداری ادوات اقلیم شناسی و باران سنجی حوزه شهرستان در بحث پشتیبانی و نگهداری هزینه بر است که نیازمند همکاری و همیاری فرمانداری در این زمینه هستیم.

وی افزود: با توجه به تفاوت اقلیمی منطقه جنوب و شمال شهرستان نصب و راه اندازی یک ایستگاه دیتا لاگری را در شمال گمیشان و همینطور تجهیز و تکمیل ایستگاه دریایی فرید پاک را در برنامه عملیاتی سالجاری در دستور کار داریم که امیدواریم حمایت های لازم صورت پذیرد تا در اسرع وقت بتوانیم راه اندازی آن را شاهد باشیم.

دستمرد فرماندار گمیشان نیز ضمن ابراز خرسندی از این نشست گفت:

هواشناسی استان با ارائه اطلاعات و اطلاع رسانی بهنگام همیشه یار و یاور مدیران و مسئولان در مدیریت بحران های جوی بوده است و این مهم بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر فعالیتهای اقتصادی شهرستان در حوزه دریا و صید و صیادی متمرکز است تاکنون اطلاعات هواشناسی ارائه شده کمک شایانی در این بخش نموده و ایجاد ارزش افزوده قابل توجهی بخصوص در پرورش و بهره برداری سایت پرورش میگو را باعث شده است.

فرماندار گمیشان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات هواشناسی استان برای نصب و راه اندازی ایستگاه دیتالاگر در شمال این شهرستان و همینطور تکمیل ایستگاه دریایی موجود برای هرگونه همکاری و پشتیبانی مالی و اعتباری اعلام آمادگی نموده و حمایت همه جانبه خود را از این اقدامات اعلام نمود.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۴:۱۷ ب.ظ

دیدگاه