مقاله/ نقش روابط عمومی درایجادروحیه‌ای «تعادلی و تعاملی»/ محمدمهدی مکاری روابط عمومی صندوق بازنشستگی گلستان

کدخبر:۵۱۸۷۲

به گزارش البرز گلستان گروه رسانه/ باید افرادی که در روابط عمومی‌ها مشغول به‌ خدمت می‌شوند  از ذوق کافی در زمینه‌های فعالیت‌ رسانه‌ای و خبری بهره‌مند بوده، پشتکار لازم را داشته و از روحیه‌ای برون‌گرا و تعاملی با دیگران برخوردار باشند. از منظر جامعه‌شناسی، برخورداری از «تعامل اجتماعی» از خصوصیات بارز کارشناس روابط عمومی است؛ آن‌کس که روحیه‌ای متناسب با «تعامل اجتماعی» ندارد شاید به‌درد بخش‌های اداری دیگری چون بایگانی بخورد اما به طور حتم، برای روابط عمومی، اهلیت کاری و روان‌شناختی ندارد. این پند زیبا همواره آویزه‌ی گوشمان باشد که: «کار را باید به کاردان سپرد».
رابط روابط عمومی موفق یک روابط عمومی پر تلاش می باشد که هم اطلاع‌رسانی برای سازمان متبوعش داشته باشد و هم نیازها و مشکلات مخاطبان سازمانش را تجمیع کرده و به مدیران ارشد سازمان انتقال بدهد؛ هدف او باید این باشد که همبسته‌شدن منافع سازمان با منافع عمومی را بیش از پیش تقویت کند. به همین سبب، روابط عمومی باید روحیه‌ای کاملاً «تعادلی و تعاملی» داشته باشد؛ آنانی که اهل خودبرتربینی‌اند و خود را برتر از جایگاه اداری خویش می‌دانند نخواهند توانست تعادل بین منافع سازمان با منافع عمومی را فراهم کنند.
مهارت پاسخ‌گویی: از شاخص‌های بارز موفقیت یک روابط عمومی این است که در هر ساعتی از شبانه‌روز، مهیای پاسخ‌گویی اقناعی به افکار عمومی یا نمایندگان افکار عمومی (از جمله خبرنگاران) باشد.
به‌طور حتم، خبرنگاران از جمله نمایندگان سرشناس افکار عمومی‌اند؛ پاسخ‌گویی تلفنی و چهره به چهره یا پاسخ‌گویی از راه ایمیل که البته عناصر «سرعت» و «دقت» را نیز همراه خود داشته باشد باید همیشه ارکان کاری روابط عمومی محسوب شود.
هم‌چنین روابط عمومی باید از این مهارت و توانایی بهره‌مند باشد که مصاحبه‌ با مدیران را برای پاسخ گویی به جامعه هدف خود را داشته باشد

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۳ ب.ظ

دیدگاه