جیوه خفاش، عامل تجاوز ودست‌اندازی سوداگران میراث فرهنگی به برج رادکان کردکوی

کدخبر:۵۱۷۴۲
نقشه تجاوز سوداگران میراث فرهنگی به برج رادکان برملا شد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی اعلام کرد: نقشه تجاوز و دست‌اندازی سوداگران میراث فرهنگی به برج رادکان برملا شد.
به گزارش البرز گلستان گروه تاریخ، جعفر خاندوزی با اعلام این خبر افزود: جیوه خفاش یکی از موضوعاتی است که خرید و فروش آن را در فضای مجازی زیاد می‌بینیم و البته قیمت گزاف آن و لانه خفاش مساله‌ای که همه را ترغیب به دانستن واقعیت در رابطه با این ماده می‌کند.
به گفته وی، از آن‌جایی که در سقف برج رادکان خفاش‌ها لانه دارند ماموران یگان حفاظت شهرستان غرب استان در حین سرکشی از آثار تاریخی این شهرستان، متوجه شدند که در داخل بنای برج تاریخی رادکان داربستی به همین منظور نصب شده است.
خاندوزی در ادامه خاطرنشان کرد: مامور این یگان با اخذ دستور قضایی اقدام به ضبط داربست نموده و تحقیقات اولیه را جهت شناسایی عاملین این دست‌درازی آغاز کردند.
خاندوزی تاکید کرد: خوشبختانه در سطح شهرستان دادستان با مجموعه یگان حفاظت همکاری و تعامل بسیار شایسته و تنگاتنگی داشته و حتی ایشان یکی از شعب دادگستری شهرستان را به پرونده‌های مربوط به میراث فرهنگی اختصاص داده‌اند. هم‌چنین مسوولین و ماموران نیروی انتظامی این شهرستان همکاری ارزنده‌ای در عملیات‌های کشف و دستگیری حفاران غیرمجاز و متجاوزان به آثار تاریخی دارند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی در پایان اظهار امیدواری کردند که تک تک آحاد مردم روزی هم به عنوان میراثبان، حافظ مواریث فرهنگی این آب و خاک باشند.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۷ ق.ظ

دیدگاه