رئیس کل دادگستری گلستان اعلام کرد:جایگزین حبس برای ۶ هزار نفر در استان درسال۹۹

کدخبر:۵۰۵۶۳
جایگزین حبس برای ۶ هزار نفر در گلستان / از ساخت ویدئوهای آموزشی مسائل حقوقی تا کاشت ۴ هزار اصله نهال توسط محکومان
البرز گلستان گروه امنیت/رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قضات استان پارسال برای ۶ هزار نفر به جای زندان ، آرای جایگزین صادر کردند .
هادی هاشمیان گفت: پارسال ۶ هزار رای جایگزین حبس صادر کردند که ۳۵ درصد بیشتر از سال پیش از آن است .
وی افزود: این مجازات ها برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شدند و سابقه دار نبودند و همچنین برای مجرمانی که امنیت شهروندان را به مخاطره نمی اندازند. صادر شد .
هاشمیان افزود: الزام به خدمات عمومی رایگان ، دوره مراقبت ، جزای نقدی و نظارت با پابندهای الکترونیکی از جمله آرای جایگزین زندان بود که قضات برای محکومان صادر کردند .
هاشمیان با اشاره به آثار و نتایج آرای جایگزین حبس گفت: برای نمونه در شهرستان ترکمن در یک اقدام ابتکاری محکومان به انجام خدمات عمومی رایگان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان ویدئوهای آموزشی به زبان ترکمنی برای آموزش مسائل حقوقی و پیشگیری از جرم ، تهیه و در فضای مجازی منتشر می کنند .
وی ادامه داد: پارسال محکومان آرای جایگزین حبس ، بیش از ۴ هزار اصله نهال در عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان های رامیان ، علی آبادکتول ، کلاله و بندرگز نهال کاشتند .
وی ادامه داد: مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش‌بینی شده در قانون است که قضات گلستانی پارسال برای جلوگیری از ورود افراد به زندان در جرایم سبک اعمال کردند .
گلستان از استان های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین زندان است .

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۷:۵۱ ب.ظ

دیدگاه