کریمی رئیس اداره اوقاف و خیریه شهرستان کردکوی به مناسبت دهه وقف ازپوشش ۱۶۰ نفر از خادمین امامزادگان و مساجد حوزه تحت بیمه تکمیلی درمانی خبر داد

البرز گلستان علی کریمی رئیس اداره اوقاف و خیریه شهرستان کردکوی به مناسبت دهه وقف در نشستی با حضور خبرنگاران اهم اقدامات و فعالیتهای اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون

اعلام کرد:
وی اظهار کرد:ایجاد و فعال سازی ایستگاه سلامت در ایام تعطیلات نوروزی در جوار آستان مقدس امامزادگان حوزه شهرستان کردکوی، بمنظور تامین، بسته بندی و توزیع ۵,۰۰۰ پک لوازم بهداشتی شامل (ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و…) و اقلام فرهنگی در بین مراجعین و نیازمندان.
اجرای طرح دستهای مهربانی در آغاز سال جاری و تامین و توزیع ۲۰۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان.
تامین و تهیه ۷۰۰ بسته معیشتی شامل اقلام مواد غذایی و بهداشتی هر کدام به ارزش ۰۰۰/۰۰۰/۲ ریال از محل عایدی نیات موقوفات مرتبط و بقاع متبرکه، در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی، تحت عنوان طرح رزمایش ضیافت همدلی و کمک مومنانه. و توزیع در ایام ماه مبارک رمضان بین نیازمندان و آسیب دیدگان از شرایط ویروس کرونا.
ایجاد چندین قرارگاه در داخل شهر و روستاهای دارای سهام موقوفه؛ تحت عنوان (قرارگاه شمیم خدمت) در ایام عزاداری ماه محرم و طبخ شصت هزار ( ۶۰,۰۰۰) پرس غذا از محل عایدی نیات موقوفات مرتبط و مشارکت خیرین و توزیع آن در بسته های بهداشتی و برون بر در بین مردم با اولویت نیازمندان و حاشیه نشینان.
تامین و تهیه ۷۰۰ بسته معیشتی شامل اقلام مواد غذایی و بهداشتی هر کدام به ارزش ۰۰۰/۰۰۰/۲ ریال از محل عایدی نیات موقوفات مرتبط و توزیع آن تحت عنوان اطعام خشک و کمک مومنانه بین هیئات مذهبی، نیازمندان و آسیب دیدگان از شرایط ویروس کرونا در ایام ماه محرم الحرام،
اجرای طرح مهر تحصیلی و تامین ۱۰۰ بسته پک لوازم التحریر شامل ( کیف، و نوشت افزار ایرانی) از محل عایدی نیات موقوفات منطبق و مشارکت خیرین، و تقدیم و توزیع بین دانش آموزان بی بضاعت مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه.
اجرای طرح آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد مالی و تامین و واریز وجه نقد از محل عایدی موقوفات و منابع خیرین به حساب مربوطه و آزاد شدن چند زندانی بومی مشمول طرح.
افتتاح و انجام زیرسازی عملیات عمرانی بازسازی شبستان امامزاده قاسم(ع) چهارکوه.
افتتاح و اتمام عملیات عمرانی بازسازی و مرمت شبستان امامزاده محمد(ع) {آق امام} بندرترکمن.
اتمام پروژه عمرانی کاشیکاری داخل گنبدی و گچ بری سقف امامزاده مجید(ع) کردکوی.
پیگیری اخذ مجوزات و اجرای طرح های خدماتی، اقتصادی شامل : احداث گلخانه ، پارکینگ و بازارچه هفتگی در موقوفه امیر سیدرضی الدین واقع در ضلع جنوب غربی امامزاده عبداله و فضل اله(ع) روشن آباد، و طرح پرورش ماهی در فضای محوطه امامزاده واجب التکریم یاد شده ؛ بمنظور ایجاد درآمد پایدار و افزایش عایدی و توسعه خدمات به زائرین و مجاورین امامزاده واجب التکریم.
احیاء و بهره برداری از قنات موقوفه امامزاده عبداله، فضل اله(ع) روشن آباد.
پیگیری طرح کاشت گیاهان دارویی و زراعت چوب در تعدادی از رقبات موقوفات مستعد واقع در حوزه شهرستان.
تصویب و اجرای طرح احداث نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلو وات در محل محوطه آستان مقدس امامزادگان عبداله و فضل اله(ع) روشن آباد- امامزاده ابراهیم(ع) النگ و مسجد بین راهی امام خمینی(ره).
تشکیل شورای امور خیریه متشکل از مسئولین و موثرین منطقه؛ جهت جلب و جذب منابع مالی و مساعدت های مردمی برای کمک به اقشار ضعیف و آسیب پذیر حوزه شهرستان.
برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس بمنظور جلب اعتبار و رفع مایحتاج امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت توسعه و گسترش خدمات به زائرین.
برگزاری ویژه برنامه محفل انس با قرآن و تجلیل از حافظان سلامت در محل بیمارستان امیرالمومنین(ع) کردکوی ؛ بمنظور تقویت روحیه و قدردانی از زحمات پزشکان، پرسنل و کادر درمانی بیمارستان یاد شده در مقابله با بیماری ویروس کرونا با دعوت و حضور مسئولین محترم شهرستان.
برگزاری مکرر مراسمات غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهداء آرمیده در جوار آستان مقدس امامزادگان و دیدار و بازدید مکرر از خانواده های معظم شهداء ، در ایام و مناسبتهای ملی و مذهبی، با دعوت و حضور مسئولین شهرستان.
انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن، شوراها، دهیاریها و مراجع ذیربط بمنظور تنظیم و تجدید قراداد اجاره رقبات موقوفه و تسریع و تسهیل در خدمات رسانی و اخذ اسناد مالکیت اشخاص.
برگزاری کلاسهای آموزشی با امناء اماکن مذهبی بمنظور آگاهی بخشی و آشنایی آنان با شرح وظایف و تکالیف محوله در جهت پیشبرد و انجام بهتر امورات اماکن مذهبی تحت تصدی.
برگزاری مراسمات ادعیه، جشن های مذهبی و انقلابی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه بصورت پخش زنده از طریق رسانه ها و فضای مجازی جهت بهره مندی علاقمندان در شرایط و محدودیتهای ناشی از بیماری ویروس کرونا.
برگزاری مراسمات مذهبی و سوگواری در ایام عزاداری ماه محرم و صفر در فضای باز امامزادگان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی در جهت تبلیغ فرهنگ اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و نهضت عاشورا.
درخواست و اعزام مناسبتی روحانیون از حوزه علمیه قم و روحانیون بومی جهت استقرار در بقاع متبرکه و فعالیت در فضای مجازی در راستای تبلیغ فرهنگ اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و نهضت عاشورا همراه با برگزاری کلاس های سبک زندگی اسلامی ، نماز جماعت و …
تلاش در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و افزایش حدود یک و نیم برابری درآمد موقوفات و بقاع متبرکه در مقایسه با ۷ ماه اول سال گذشته و هزینه کرد آن در راستای نیات واقفین خیر اندیش و عمران ، توسعه و مراسمات فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه.
پوشش ۱۶۰ نفر از خادمین امامزادگان و مساجد حوزه شهرستان کردکوی، بندرترکمن و گمیشان تحت بیمه تکمیلی درمانی، جهت بهره مندی از مزایا ، خدمات و حمایت های درمانی این بیمه، با تدبیر و اهتمام مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان گلستان و تلاش همکاران اداره اوقاف کردکوی برای اولین بار در کشور پوشش ۱۵ بقعه و ۱۵۹ مسجد تحت بیمه مسئولیت و حوادث.
ساماندهی و تعیین هیئت امنا بیش از ۱۰ مکان مذهبی حوزه شهرستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۲ ب.ظ

دیدگاه