به بهانه نامگذاری۲ فروردین سالروزتولد بهروز کریمی پدر شعبده بازی ایران وروز شعبده بازان

کدخبر:۴۹۹۶۰

البرز گلستان/همه ساله به بهانه دوم فروردین سالروز تولد استاند بهروز کریمی پدر شعبده بازی ایران به همین مناسسبت این روز به نام روز گرامیداشت هنر شعبده بازی و شعبده بازان نامگذاری شده است ودر این روز از این قشر هنرمندان تچلیل می شود هر چند و جود ویروس کرونا مسبب آن شد تا این هنرمندان خوب ایرانی نتوانند زیاد در سحنه حاضر شومند ولی گاها در مواردی با رعایت پروتکل های بهداشتی در جاهای اجرای برنامه دارند و البته در فضای مجازی بیشتر حضور دارند تا بتوانند در این ایامی که مردم در شرایط سخت بسر می برند با هنرنمایی خود بتوانند لحظات شادی را برای مردم رقم بزنند.

بهروزکریمی که در ۲ فروردین ۱۳۳۴ درآبادان به دنیا آمد، با نام هنری پریستو (Pristo) شناخته می‌شود. “وی توانسته است به عضویت انجمن بین‌المللی شعبده بازان در بیاید.” کریمی از کودکی شعبده بازی را بدون کمک مربی فرا گرفت و نخستین اجرای خود را در سن ۸ سالگی در زادگاهش آبادان به نمایش گذاشت.او در سن ۱۴ سالگی راهی کشورکویت شد و برای اولین بار در یک سیرک بزرگ شروع به اجرای برنامه کرد و اسم هنری «پریستو» را برای خود برگزید. یکی از بزرگترین افتخارات بهروز کریمی، به‌دست آوردن رتبه دوم جهانی ای در رشته منتال _ کمدی است.

این رقابت‌ها در سال ۱۹۹۱ تحت عنوان هجدهمین گردهمایی شعبده بازان جهان، در شهر لوزان سوئیس و با حضور شعبده بازان بزرگی همچون دیوید کاپرفیلد برگزار شد.

او درسال ۱۳۵۱ با دیدن کارهای «یوری گلر» (Uri Geller) وارد عرصه شعبده‌های فکری (Mental Magic) شد و توانست با ذهن قاشق و چنگال را خم کند، شیشه را با بشکند و همچنین نبض خودرا متوقف کند. پس از آن توسط یک شعبده باز آمریکایی به نام جو بریکی (D. Joe Brekke)، به انجمنهای غیر رسمی شعبده بازان راه یافت. کریمی تنهاشعبده بازی است که در برنامه‌های رادیویی برای شنوندگان برنامه اجرا می کند. از محبوب‌ترین نمایش‌های او در تلویزیون می‌توان به ایفای نقش نهان و آشکار در سریال هوشیار و بیدار اشاره کرد. از تردستی‌های دیگر او می‌توان به نمایش رانندگی با چشمان بسته در اتوبان تهران، کرج و متوقف نمودن نبض خود در بیمارستان امیر اعلم تهران اشاره نمود. وی نزدیک به ۲۰ سال است که مسئولیت کانون سرگرمی‌های نمایشی ایران را به عهده دارد.

بهروز کریمی سه برادر به نام‌های بهزاد، بهنام، محمد و یک پسر به نام سعید دارد که هر چهار نفر آنان شعبده باز هستند. او علاوه بر پنج جلد کتاب آموزش شعبده بازی جهت استفاده هنرجویان خود، برای اولین بار کتاب رازهای هودینی «The Secret of Houdini» را به فارسی ترجمه کرد..

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۴:۰۰ ب.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    بهروز کریمی جوانی اش را در این راه صرف کرد تا مردم را شاد کند. سپاس از زحمات ایشان

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه