مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان در همایش احیای انجمن های میراث فرهنگی : گلستان پیشگام راه اندازی انجمن های میراث فرهنگی در کشور است

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان براهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در همایش احیای انجمن های میراث فرهنگی گلستان افزود: گلستان دارای ظرفیت های بسیار بالاست  و قابلیت های منحصر به فردی  در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد.

وی درادامه از شروع به کار انجمن های میراث فرهنگی استان با تشکیل این همایش یاد کرد وگفت: با اضافه شدن این انجمن ها به یگان حفاظت استان می توان از توان اعضای انجمن درراستای حفاظت مواریث استان بهره برد و  با احیای انجمن های میراث فرهنگی در راستای حفظ مواریث استان گام های ارزنده ای برداشت.

کریمی همچنین از فرمانداران وبخشداران به عنوان رییس انجمن های میراث فرهنگی یاد کرد وهمراهی و همکاری آنها را در راستای صیانت از مواریث استان مهم برشمردو افزود: با تغییر رویکرد ونگاه درمیراث فرهنگی استان توانستیم چند پروژه بزرگ را دراستان تعریف کنیم که بهره مندی از ظرفیت استان را فراهم می کند.

وی درادامه از کلیدخوردن ۳ پروژه بزرگ دراستان یاد کرد وایجاد موزه روستایی را در استان به عنوان ایجاد ظرفیت فرهنگی، اجتماعی وسنتی دراستان دانست که به ماندگاری مسافر دراستان کمک خواهد کرد وگفت:کلنگ اجرایی بزرگترین موزه میراث روستایی کشور وبه عنوان دومین موزه بعد از استان گیلان درپایان خرداد ماه به زمین خواهد خورد و این پروژه در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار افتتاح خواهد شد ومی توان از آن به عنوان پایلوت جشنواره اقوام دراستان بهره برد.

کریمی همچنین بزرگترین موزه باستان شناسی شرق کشور را با همکاری وشورای شهر وفرمانداری در گنبد کاووس قابل اجرا برشمرد و به افتتاح بازارچه صنایع دستی در بافت قدیم گرگان اشاره داشت و برنامه ایجاد بازارچه درهمه شهرستان ها و اجرای پروژه های آشوراده وبندرگز وبندرترکمن را نیز از دیگر برنامه هادانست.

وی درادامه از سیاست اصلی سازمان برای توازن بخشی وتعادل بخشی در سراسر استان یادکردو گفت : درنظر است هیچ شهرستانی بدون پروژه نباشد.

کریمی ادامه داد: باهمکاری کلیه دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری بخش جشنواره ها دراستان ساماندهی شده و هر ماه درهرشهرستان یک جشنواره به عنوان برند شهرستان معرفی می شود.

وی در پایان ازهمراهی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان در حوزه انجمن های میراث فرهنگی یادکرد که با همت ایشان  نسبت به ساماندهی موزه های استان و نمایش آثار با ارزش در جای جای استان اقدام می شود.

گفتنی است همایش احیای انجمن های میراث فرهنگی گلستان، به منظور حفاظت از آثار ارزشمند فرهنگی- تاریخی استان گلستان وجلب حمایت معنوی ومادی مردم ومسئولین، با حضور استاندار و دادستان عمومی وانقلاب استان گلستان و همچنین دبیر احیای انجمن های میراث فرهنگی کشور و جمعی از دوستداران میراث فرهنگی استان با اجرای تنفیذ احکام اعضای انجمن های میراث فرهنگی ، درتالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد. منبع روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶ ب.ظ

دیدگاه