پیش قدم رئیس سارمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان از برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذاری به منظور تلاش برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان در آینده‌ای نزدیک خبرداد

البرز گلستان/ مهندس پیش قدم رئیس سارمان مدیریت و برنامه دریزی استان گلستان  ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل هریک از دستگاههای اجرایی اقدامات انجام شده در راستای مصوبات را در جلسه ارائه نمودند و سپس رئیس سازمان گزارشی از ویژگیهای لایحه بودجه را برای اعضاء شورا تشریح نمودند.دبیر شورای برنامه ریزی توسعه گفت:لایحه بودجه امسال نسبت به بودجه‌های گذشته تفاوت‌های بسیار خوبی دارد.واز مهمترین ویژگی های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کشور می توان به اصلاحات ساختاری در تدوین بودجه اشاره نمود که در آن مواردی همچون ،بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد،افزایش شفافیت و انضباط بودجه ای وحرکت به سمت تمرکز زدایی دانست پیش قدم افزد: دومین ویژگی اساسی لایحه بودجه را  توجه ویژه به اولویت های برنامه ای همچون آب ،محیط زیست و ساماندهی پسماندها و مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها ،حمل و نقل ریلی  و حمل و نقل عمومی ،توسعه سواحل مکران ، توجه به مسکن و بافت های فرسوده و تقویت بنیه دفاعی دانست .

رئیس سازمان گفت: با توجه به شعار سال دولت توجه ویژه به اشتغال وتولید داشته وبه همین خاطر موضوع تولید واشتغال بعنوان سومین ویژگی لایحه بودجه بوده که در آن  موضوعاتی چون اشتغال گسترده و تولید (توجه ویژه به تولید)،مشارکت عمومی و خصوصی (توجه ویژه به پروژه های عمرانی) وتوجه ویژه به صادرات غیر نفتی در دستور کار قرار گرفته است.رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان آخرین ویژگی لایحه بودجه سال ۹۷ را توجه ویژه به عدالت اجتماعی دانست وافزود در این بخش دولت توجه ویژه وبرنامه های خاصی در دستور کار خود قرار داده که از مهمترین آنها  تلاش برای حذف فقر مطلق وتلاش برای بهبود بهداشت و سلامت مردم می باشد.

پیش قدم با اشاره به اینکه بودجه عمومی دولت بالغ بر ۳۶۸ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، گفت: بودجه نشان می‌دهد که در سال آینده علاوه بر رشد۱۹٫۹ درصد نسبت به عملکرد سال ۹۶(رشد نسبت به مصوب سال ۹۶ به میزان ۶٫۱) ضریب اتکا به مالیات از ۳۳ درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: درآمدهای استان در لایحه بودجه سال آینده با ۲۰ درصد رشد به ۵۵۵ میلیارد تومان افزایش یافته در حالیکه سال گذشته درآمدهای استان ۴۶۲ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان از ۲۸۲ میلیارد تومان در بودجه سال گذشته با ۱۵٫۳ درصد رشد به ۳۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

پیشقدم با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی بودجه عمرانی گلستان خاطرنشان کرد: این بودجه از ۶۹۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ به ۶۰۵ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده رسیده است.

وی به رشد اعتبارات هزینه‌ای استان و اضافه شدن دو دستگاه بنیاد شهید و آموزش و پرورش به اعتبارات هزینه‌‌ای استان اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد: مکاتبات جدی در این حوزه با دستگاه‌های اجرایی استان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

پیشقدم تاکید کرد: همایش جذب سرمایه‌گذاری به منظور تلاش برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مبادله موافقتنامه‌های دستگاه‌های اجرایی گفت: تاکنون ۶۰ درصد موافقتنامه‌ها مبادله شده و در آینده‌ای نزدیک امیدواریم باقی آن نیز مبادله شود اما تا دو هفته آینده این ۶۰ درصد رشد چشمگیری خواهد داشت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه